Kan ik een interval van mijn auto handmatig uitzetten?

Er brand een lampje op het dashboard met een sleutel dat er onderhoud nodig is. Ik ben bij een garage geweest alleen hadden zij hier niet het juiste kastje voor.

Het gaat om een golf 5 2005 model

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al bij een Volkswagen dealer geweest??

Antwoorden (2)

Nee dat is niet mogelijk als je daarvoor niet het geschikte materiaal hebt. Dit moet software matig opgelost worden. Dit de bedoeling van het system dat je verplicht wordt om naar de garage te gaan. Zelfs wanneer je uw onderhoud zelf zou doen dan nog moet je betalen voor de reset. E. Dat is echt niet goedkoop voor de minuut werk. Maar geen nood je kunt ook met dat lampje aan blijven rijden welk aangeeft dat er een onderhoud moet plaatsvinden robby bb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uitzetten niet. Resetten lukt meestal wel. Dit is heel erg afhankelijk van de uitvoering hoe dit precies in zijn werk gaat, veel garagebedrijven kunnen dit ook aflezen aan het kenteken.
Veelal kun je het interval alarm resetten door de auto tegelijk te starten en een paar keer op de knop te drukken die je gebruikt om je dagteller op 0 te zetten (hoop dat je weet welke knop ik bedoel) en in sommige gevallen linksom en/of rechtsom te draaien.

Maar bij ieder type gaat dit anders. Zo kon ik bij mijn vorige auto dit doen door de auto 2 keer op de accu te starten en de dagteller in te drukken. Maar de exacte combinatie kan ik vrees ik moeilijk herleiden.