Als een auto gechipt is betekend dit dat er een andere chip in je motormanagement wordt gezet of in sommige gevallen wordt de software op de bestaande chip overgeschreven. Dit is lastig te achterhalen. Je zou het kunnen zien als je de computer opent. Dan kan het zijn dat er op de chip een merk staat van een tuner. Gemiddeld komt bij het een standaard tuningchip van een gemiddelde diesel (TDI) zo'n 30 PK erbij. Dit zou dus na te gaan kunnen zijn op een vermogenstestbank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet, tenminste niet altijd.
De software van de ecu word bij een goede tuningbedrijf namelijk overgeschreven of aangepast en hieraan valt zonder computer niets te zien.
Zie ook;
http://www.ziptuning.nl/p_motormanagement-ecu-chiptuning.htm

De goedkopere chipboeren vervangen ( overbruggen ) de ecu door er een module bij of in te plaatsen met voorgedefinieerde software, deze laatste kan je het wel zien.
Zie ook;
http://www.racechip.de/RaceChip-Inbouwen-11i.html

De eerste is meer maatwerk daar geen enkele auto (motor ) exact het zelfde presteert en kan daarnaast ook nog enigszins aan de wens van de klant aangepast worden.
Met de kant en klare chip/module is dat dus niet mogelijk.