Een auto gewonnen hoe te verkopen?

Iemand heeft een auto gewonnen , een audi a3 1.4 etc. Waarde ongeveer 29.000 euro. Hij wil die niet houden. Wat krijgt hij er voor en hoe moet hij hem verkopen?

Toegevoegd na 1 minuut:
PS hij moet de auto op zijn naam zetten, stelt de postcodeloterij. Hoe zit het met verzekeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een familielid van mij heeft jaren geleden ook een auto gewonnen,i.p.v. de auto kreeg hij een geldbedrag maar dat was niet gelijk aan de waarde van de auto.
misschien een informeren bij de postcode loterij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat mij ook nog iets van bij dat de geluksvogel later nog een aanslag van de belasting krijgt van 40% van de waarde van de prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als bovenstaande klopt (reactie van C4th), zou ik met verkoopprijs niet lager gaan zitten dan € 11.600. Anders schiet hij er nog bij in, dat zou niet fijn zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Wim: heb het nog even opgezocht. Blijkt iets minder hoog dan ik in mijn hoofd had, maar ik vind 29% nog steeds best fors: "Ook over gewonnen goederen (zoals een auto) met een waarde van meer dan € 454,- moet kansspelbelasting betaald worden. Dit is in eerste instantie iets dat de winnaar zelf moet regelen, maar in sommige gevallen wordt het direct door de organisator van het kansspel betaald. De waarde van de prijs wordt bepaald door de waarde van de prijs in het economische verkeer, gewoonlijk is dit de winkelwaarde. Als iemand dus een auto wint die in de showroom een waarde heeft van € 20.000,- dan moet er € 5800,- (29% van € 20.000) aan de Belastingdienst betaald worden door de ontvanger van de prijs." http://nl.wikipedia.org/wiki/Kansspelbelasting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kansspelbelasting wordt door de postcodeloterij overgenomen.

Antwoorden (4)

totdat de auto verkocht is, moet de eigenaar hem verzekeren, je kunt hem te koop zetten op internet of in de krant, ook kun je hem zelf verloten, maar dan moet je wel veel mensen vinden die een lot willen kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op naam zetten en ook meteen laten schorsen, dan betaal je geen verzekering en geen belasting en dan proberen te verkopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via marktplaats, autotrader oid aanbieden met mededeling dat ie brandnieuw en gewonnen is.
Verzekeren moet zolang ie op naam staat.
Belasting (mzb) moet ook betaald.

Bij verkoop zul je wel meer korting moeten geven als de dealers (bij inruil). Per slot zal de koper nu zijn vorige wagen niet meer "hoog" kunnen inruilen.
Mogelijk vind je gegadigden voor even onder de 25000.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verplichting tot verzekering vervalt wanneer het motorrijtuig geschorst is, zie artikel 2 lid 3 van de wet aansprakelijkheid motorrijtuigen. Wel mag er dan niet met het voertuig gereden worden en mag deze zich niet op de weg bevinden. Dus eerst verzekeren en dan laten schorsen bij de rdw.