Auto olie 10w40 van de action

Het komt ergens uit Duitsland is het een beetje van goede kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
9.6K

Antwoorden (11)

Ik denk dat je deze olie perfect kunt gebruiken om bij te vullen tussen de onderhoudsbeurten in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna elke olie volstaat, indien erop staat dat hij geschikt is voor je auto. Je kan beter goedkope olie vullen en netjes op tijd vervangen net als het oliefilter. Duur is niet perse noodzakelijk in dit geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe komt het toch dat er mensen zijn,die gerust 3 keer/p/week hun auto staan te poetsen,terwijl zij dan de goedkoopste olie gebruiken om het bijna belangrijkste onderdeel van diezelfde auto mee te smeren. Ik houd mezelf altijd vast aan het gezegde "Goedkoop is duurkoop" Ik betaal liever 30 euro p/jaar méér aan perfecte olie dan 150 keer zo duur uit zijn ,om te reviseren ....

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkoop is niet altijd duurkoop als deze olie voor jou auto geschikt is kan dit er gewoon in. Let wel even op wat voor olie nu in de motor zit als dit ook 10w40 is kan je er gewoon mee bijvullen.
Vroeger reed iedere auto op 10w40 en dat ging prima en toen keken ze ook niet naar kwaliteit want er was maar 1 oliesoort.

Bovendien je kunt het altijd een keer proberen, gaat de auto nu ineens olie verbruiken dan zou ik het er niet weer indoen en toch een ander merk gaan kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olie is tegenwoordig allemaal wel redelijk van kwaliteit als je de ververs intervals maar goed aanhoud.

Ik vindt het geen goed plan om verschillende oliën te mengen dus vraag aan de garage altijd een litertje extra van dezelfde olie als mijn auto zijn jaarlijkse beurt krijgt.
Met dat litertje kan ik dan makkelijk het jaar door bijvullen (25000km.) zonder de olie te mengen met andere olieen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve de aanduiding ..W.. is er ook een letteraanduiding om de kwaliteit van olie aan te geven.
In het instructieboekje staat welke olie (met letteraanduiding) je auto tenminste moet hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doen.

De olie industrie wil ons doen geloven dat dure olie goed is.
maar er zijn veel onderzoeken en wetenschappelijk bewijs dat elk jaar verversen onzin is.
Zelf na 4 ton kwam de olie nog voldoende uit de testen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt aan de prestaties die je van je motor vraagt en of je kleine of lange stukken rijd.. Goedkoop kàn duurkoop zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die olie kun je opzich gewoon gebruiken,ook als er nu bijv. 15w40 in zit.
Let wel op wat er op het lavel staat,dingen zoals full syntetic,half syntetic of mineraal.
Sommige auto's mogen geen mineraal olie erin hebben.

Voor sommige auto's is een dikkere olie zelfs beter,zoals ik rij met een oude BMW waarvan het blok 24,5 jaar oud is en dus met dunne olie wat tikt (de kleppen) met dikkere olie krijg je een betere smering en betere koeling en minder lekkage ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Kevinbee;

Als de specificaties overeenkomen met die in je instructieboekje kun je die olie natuurlijk probleemloos in je motor gooien, maar bedenk wel dat er flinke kwaliteitsverschillen ontstaan. Die prijs moet immers ergens vandaan komen, niet? Echt goedkope olie verliest vaak sneller de smeerkwaliteiten dan duurdere producten. Daarmee wil niet gezegd zijn dat je dus maar blind het duurste spul bij je dealer moet halen, maar voor weinig meer als zo'n discountolie kun je bij goede autoshops (en dan bedoel ik dus niet Halfords) topkwaliteit olie kopen die je motor veel beter beschermt. Na wat informatie te hebben ingewonnen gaat er in mijn auto's Kroon olie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op alle verpakkingen staat welke automerken de olie goedgekeurd hebben voor gebruik in hun auto's . Action is 'n heel slimme en Goede zaak . Alles is half geld daar , Zij kopen het HEEL groot in bij groothandelaren . Geen poespas en reclame . Ik gebruik het zelf al jaren . Kijk maar wat er op de verpakking staat .