Ik zie steeds meer (elektrische) auto’s met 1 balk ipv 2 lampen, mag dat wel?

Met 2 lampen kun je redelijk afstand inschatten, met 1 balk veel slechter, wettelijk zijn daar toch regels voor?

een jaar geleden
in: Auto's
2.1K
ronron1212
een jaar geleden
Welke bedoel je dan ik heb ze nog niet gezien
ronron1212
een jaar geleden
Als het niet zou mogen zouden ze geen goedkeuring krijgen van de RDW
Inekez1
een jaar geleden
https://www.ad.nl/auto/zijn-twee-aparte-achterlichten-niet-meer-verplicht~a2f16acd/
Vortexxx
een jaar geleden
Het is niet echt één streep, vaak hebben auto's met één doorlopend achterlicht links en rechts het ontwerp nèt eventjes anders, ik persoonlijk heb geen last van verkeerd inschatten van de afstand.
Cryofiel
een jaar geleden
Ik denk dat iedereen zulke verlichting inmiddels wel kent. Ook voorlichten zijn inmiddels soms vrijwel doorlopend.

Was in het begin even wennen, vooral vanwege de (destijds nog) ongebruikelijke aanblik. Inmiddels valt het (mij althans) niet meer op.

Net als @Vortexxx heb ook ik geen last van problemen met het inschatten van de afstand.
Inekez1
een jaar geleden
Volgens mij is het ook niet de bedoeling om afstand in te schatten op basis van de afstand tussen 2 rode lampjes. Wat als er 2 fietsers een meter naast elkaar rijden? Denk jij dan dat ze nog honderden meters ver weg zijn? Dat hoop ik toch niet voor die fietsers... Ook verlichting op aanhangers is vaak een andere breedte dan wat je gewend bent van auto's. Soms breder, soms juist smaller.

Geef als eerste antwoord