Is een autoband verloren als deze lek is, door een schroef waarin ik gereden ben? Of is een band te reparen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
9.1K

Antwoorden (4)

ja hoor die gewoon te repareren
je kunt er een zoort van rubberen stopje in laten doen bij een bandenfirma of garage

Toegevoegd na 1 minuut:
Een prop, bandenschuim of toch maar plakken?
Reparaties aan banden kunt u het beste laten doen door een deskundig persoon.
Als er een gaatje in de schouder of wang van de band zit, wordt deze niet gemaakt vanwege veiligheidsredenen.

Een prop schieten:
Dit is één van de bekendste manieren op een lekke band te maken. Deze methode is goedkoop en snel.
Als het gat te groot is, kun je geen prop gebruiken.

Bij het monteren van een prop maken ze het gat schoon doormiddel van een schrapper en dan wordt de prop gemonteerd. Er bestaat een grote kans dat je hiermee de verstevigingsdraden in je band vernielt, waardoor het karkas zwakker wordt, met eventuele gevaren van dien (zoals een klapband bij hogere snelheden of een bult op je band).
Een prop kan door de warmte en druk en rotatie snelheid eruit vliegen.
Hier is een link naar een site waar een motorband een prop krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had vorig jaar een lekke band door een dikke spijker. Wegenwacht gebeld. Hij had een spulletje bij zich wat hij zo in het gaatje kon spuiten. Volgens hem zou er zich dan een hard afdichtsel gaan vormen, in de vorm van een paddestoel. Had ie binnen een kwartiertje voor elkaar, band oppompen en hup weer de weg op. Ging sneller dan een fietsband plakken. Volgens hem was deze reparatie duurzaam. En inderdaad, ik rij nu nog steeds met deze band.
Zullen ze in de garage ook wel kunnen.
Ja, een band met een gaatje is dus te repareren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er niet op vertrouwen. Vooral als je op hoge snelheid gaat rijden niet.
Een band kan gerepareerd worden door een z.g.n. prop of een paraplu'tje, maar dit blijft altijd een zwak punt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als in het loopvlak een schroef zit .
Dan moet je het laten zitten en naar een garage of kwik fit
gaan daar halen zij de schroef eruit en schieten er een prop erin .
Maar als je een schroef of een klein gaatje in de ronding van de band hebt zitten net boven het loopvlak dan kan er geen prop in omdat die dan niet blijft zitten .
Dan kun je kiezen voor een binnenband of een andere band .
En die band dan gebruiken als reserve band .