Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer mag je zakelijk leasen(financial lease)?

Wanneer mag je zakelijk een auto leasen (moet je daar echt ondernemer voor zijn of mag je ook voor het dagelijks heen en weer naar je werk al leasen)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
PS voor mijn baan zal ik dagelijks heen en weer moeten en de auto is het enige wat me hier kan brengen en aangezien ik steeds reclame zie van financial lease vraag ik me echt af wat de eisen zijn.
ronron1212
8 jaar geleden
Werk je voor een werkgever of zelfstandig?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Werkgever
ronron1212
8 jaar geleden
Dan zul je dat met je werkgever moeten overleggen. Die zal dan toch het contract moeten willen aangaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja ik zal het ook nog met mijn werkgever erover hebben alleen vroeg me af wat de algemene eisen/voorwaarden zijn
ronron1212
8 jaar geleden
Je werkgever kan dat doe niet jij. Jij kan alleen zelf prive een auto lease meer niet. Je werkgever hoeft helemaal niets met een lease voor jou.
ronron1212
8 jaar geleden
De algemene voorwaarde hebben betrekking op de auto die door je werkgever wordt geleased en jij krijgt van hem dan een lease overeenkomst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
aaah duidelijk

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat hangt van de leasemaatschappij af. Er zijn leasemaatschappijen die financial lease alleen aanbieden aan ondernemers.

Als je werknemer bent en een auto nodig hebt 'krijg' je die als regel van de zaak, dat hoef je zelf niet te regelen. Het leasecontract (vaak operational lease) wordt afgesloten tussen leasemaatschappij en werkgever. De salarisadministratie zorgt voor de fiscale bijtellingen en verder heb je er als werknemer (financieel) geen omkijken naar.
(Lees meer...)
Computoon
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding