Hoe kan ik de zuignap van de tomtom stevig en vast aan mijn autoraam bevestigen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
13.8K

Het beste antwoord

Ik weet niet of je dezelfde hebt als ik maar bij onze Tomtom zit een soort draaideeltje tussen zuignap en apparaat. Als ik dat met de klok mee draai zuigt de zuignap zich supergoed vast. Als ik de Tomtom er weer af wil halen moet ik het geval dus eerst tegen de klok in draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je hem definitief wil bevestigen, zou je transparante montagekit kunnen gebruiken.

Als je hem er af wil kunnen halen, maar niet wil dat hij om de haverklap naar beneden valt, moet je zorgen dat je raam aan de binnenkant heel schoon is en de zuignap een beetje vochtig maken voordat je hem op je raam drukt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
transparante siliconenkit, lijmt prima, en is ook weer weg te halen.
ronron1212
11 jaar geleden
is dat zo thijs1812 ik heb dat niet hoor gewoon nat maken en een schoon raam
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn Tomtom heeft dat ook niet, want het is een ouwetje, maar ik heb ze wel gezien met zo'n systeempje.
Tip voor alle zuignap-toepassingen:

Ip van vocht of wat speeksel kan je wat haargel gebruiken. Wanneer deze zorgt voor een NOG betere afdichting dan alleen vocht.

Het feit dat een zuignap loslaat is OF omdat de nap zelf niet perfect egaal is OF de ondergrond te hobbelig is (vuil, vet etc.) Met wat gel (en water) vul je dit een beetje op.
11 jaar geleden
Klein beetje spuug op de zuignap, zuignap op het raam plaatsen, ring van de zuignap naar rechts draaien tot de aanslag: vast!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bOBBIE
11 maanden geleden
Weet wel hoe dat werkt, maar toch valt het er later weer af. Heb dus ook een Mio dashcam.
Maar op welke manier dan ook het zal en moet goed komen. Dat apparaat heeft niets te vertellen.
Ik heb geen TomTom, maar een Mio en aan de zuignap zit een soort hendeltje dat je omlaag moet drukken om hem vast te zetten. Als ik hem stevig en vlak tegen de ruit aandruk en dan het hendeltje omlaag doe zit hij muurvast, hij is er tenminste nog nooit afgevallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst voorraam met vochtig doekje schoonmaken, dan de tomtom zuignap houder aan de binnenkant met vochtig doekje schoonmaken. Duw de zuignap goed tegen het raam aan, zodat de lucht er goed uit is. Draai aan de draaiknop en als het goed is zit de zuignap stevig vast! Ik gebruik mijn zuignap al een jaar en zonder problemen.