waarom knippert knipperlicht sneller als er 1 kapot is?

Soms zie je auto met maar 1 goed knipperlicht rijden,die gaat dan dubbel zo snel.Is dit ingebouwd als waarschuwing voor chauffeur om te laten zien :let op lampje vervangen,of is het stroom dat via 1 lamp doorgegevn wordt ipv 2.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
20.4K

Het beste antwoord

Nou nee, niet omdat lampje meer stroom krijgt. Lampje van 6 watt genereert zelf de stroom, bij 12 volt is dat 0,5 ampere.
Is ingebouwd in het relais. Als daar minder stroom door gaat wordt die minder warm, koelt dus weer sneller af (relair werkt met een bimetaal die door warmte verbuigd waardoor aan en uit gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

inderdaad omdat dat lichtje dan alle stroom krijgt

Toegevoegd na 1 minuut:
en als je er lang mee doorrijdt kan dat lampje ook kapot gaan
je ziet het trouwens ook op je dashboard daar knippert het lampje ook sneller als er 1 kapot is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet waar, als je lamp te snel knippert is de lamp niet stuk maar het relais of er is een lekstroom naar de massa.