Portierlampje blijft branden?

Na het vervoer van een fiets, waarbij ik een touwtje door het slot van de achterklep heb laten lopen blijft het portierlampje branden.... enig idee hoe ik die kan "resetten"??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Er valt weinig te resetten.
Ik vermoed dat je of met het touw of met de fiets de schakelaar hebt geraakt en dat deze nu met het sluiten slecht of geen contact maakt en zo dus een signaal afgeeft.
De plaats van dergelijke schakelaars kun je vaak vinden bij de randen waar de achterklep het chassis raakt.
Mischien dat het iets simpels is wat je zo kunt verhelpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat het stekertje dat op je slot zit los zit of dat het draadje is gebroken hierdoor registreer de auto niet dat het slot dicht is. dit komt mischien omdat er een groote kracht op het slot heeft gestaan. heb je toevalig centrale deurvergendeling? als dit het geval is moet even kijken of die op die manier wel op slot gaat. het slimste is om even naar een garage te gaan om er even naar te kijken. het is niet gevaarlijk als die goed sluit maar het lijkt me wel hinderlijk