Waarom schommelt mijn stationair toerental bij warme motor na gebruik van Wynn's ?

Mijn Bmw E60 530i 2005 benzine automaat trilt/schud 5 seconden bij het starten van de koude motor. Daarna rijd de auto normaal maar zodra de motor warm is schommelt mijn stationair toerental en lijkt het net alsof hij uit wilt vallen.

Dit alles komt nadat ik de complete cleaner in mijn benzine tank heb gegooid van Wynn's.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Auw, gebruik nooit zomaar cleaners. Dat moet je beschouwen als een laatste redmiddel. Ik vermoed dat er vuil bij jouw injectoren terecht is gekomen door deze actie. Doch een slecht of defecte injector kan je bij stationair gang horen. Start je wagen, in de vrij en op de handrem. Nu open je de motorkap en pak een lange schroevendraaier. Maakt niet uit wat voor één. Als je lang haar hebt, raad ik aan om deze even in een staart te doen en veilig op te steken. Druk nu de schroevendraaier met de tip tegen de eerste injector aan en leg je oor tegen het handvat ( denk om je haar ). Als het goed is dan hoor je de injector regelmatig tikken, doe dit ook bij de resterende injectoren. Is er ééntje die onregelmatig tikt of helemaal niet tikt is dat de boosdoener. Eventueel herhaal je dit ook even met een warme motor. Remedie? Vervangen voor een nieuwe is een optie, wel een kostbare maar toch mogelijk. Vervangen voor een gereviseerde behoort ook tot de mogelijkheden, is in ieder geval goedkoper dan de eerste optie. Een andere optie is om ze te laten reinigen, dat gebeurt in een ultrasoon bad en wordt vaak uitbesteed. Je kan ook de gok nemen om op een sloop te gaan kijken, neem dan wat extra mee als de mogelijkheid bestaat. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om dan bij de sloop te gaan kijken en eventueel de oude te laten reinigen. Het is dat je zelf aangaf dat dit na een reinigingsbeurt gebeurde, anders zou mijn eerste gedachte uitgaan van een defecte LMM of een vervuild gasklephuis. Mocht het de injectoren niet zijn trek dan de lmm eens los en kijk of dat verschil maakt. Geen verschil? Lmm vervangen. Wel verschil, heraansluiten en dan het gasklephuis reinigen. Leuke en dankbare klus, gebruik daarvoor geen schurende middelen maar gewoon oude doeken met remmenreiniger. Nog geen soelaas? Check de sensoren en sondes. Lambda kan ook verschillende storingen terweeg brengen. Gelukkig zijn deze op de sloop niet zo duur. Maar begin maar eens om eens goed naar je injectoren te luisteren. Ps, het losgekomen vuil kan ook tussen je kleppen gekomen zijn, maar die kans acht ik bijzonder klein. Mocht je er niet uitkomen, ik help je graag verder ( PM ) Ook als de oplossing ertussen zit mag ik het graag weten. Anders verwijs ik je door richting www.problemcars.nl Daar zit ook veel kennis, zowel van hobbyisten als wel van vaklui. succes ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100