Waarom heb je op de blowerknop in de auto geen stand voor het raam en naar je buik/gezicht?

Mijn zoon vroeg zich af (toen net het raam besloeg en hij het koud had) waarom je wel een blowerstand hebt voor alleen de ramen, voor je voeten en je bovenlichaam en voor je voeten en de ramen (en nog twee die ik niet uit mijn hoofd weet) maar niet voor je ramen EN je bovenlichaam?

Ik bedacht me dat ik dat inderdaad nooit eerder gezien heb, misschien is dat toch geen logische stand?

Dus: waarom is de combinatie ramen/bovenlichaam er niet?

Toegevoegd na 10 uur:
Je zou dus de stand er tussen kunnen gebruiken maar kijk naar het plaatje: er is GEEN mogelijkheid om te ventileren op het voorraam en op de borst/hoofd inzittende. Ik heb nooit een andere mogelijkheid gehad dan dit systeem.

Toegevoegd na 1 dag:
Kunnen degenen met een ander systeem een foto laten zien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle, ik vind dit een leuke vraag. Ik heb die stand ook nog nooit gehad (ook nooit behoefte aan) maar het is wel waar wat je zegt.
Daarom heb ik op het knopje gedrukt "vind ik leuk"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie je liever op het knopje 'goeie vraag' klikken ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok jelle, gedaan.

Antwoorden (4)

Alle varianten zijn mogelijk.
Een kwestie van de regelaars tussen de optie,s te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie mijn aanvulling, dat kan helemaal niet.
Dat ligt aan de auto. Normaal gesproken l kun je gewoon de knop zo draaien dat je wel degelijk die combinatie hebt.
Bij mijn auto kun je gewoon kiezen welke van de 3 standen je wilt of allemaal tegelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps en dat krijg je als je de vraag te lang open laat staan alvorens te antwoorden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie mijn aanvulling, dit systeem heb ik eigenlijk alleen maar gehad in 20 jaar auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pelle; dat heb jij weer ;-)
Ik kan mij niet herinneren dat ik een auto gehad heb waar het niet mogelijk was. Meestal was het een draaiknop die van boven (raam) naar rechts (bovenlichaam) naar beneden (voeten) links (combi voeten/raam) gedraaid kon worden.
Mijn huidige auto (volvo) heeft 3 standen die je gewoon onafhankelijk kan in of uitschakelen of tegelijk open kan zetten.
Het is dus afhankelijk van het merk/type dat is wel duidelijk.
Ik heb vast een andere auto dan Poca, maar in mijn auto heb ik hier ook een stand voor.
En ook best een logische stand, 's winters is het wel eens lekker om met warm bovenlichaam toch het verkeer voor je te kunnen zien;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie mijn aanvulling, dit heb ik al 20 jaar.
Die vraag heb ik me ook weleens gesteld. Ik heb 19 autos gehad van veel verschillende merken, en het is echt merkafhankelijk. Mijn huisige auto heeft het niet bijv.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar het verkeerde merk gehad al die 20 jaar (ford, mitsubishi, nissan, nu iig een daewoo.