Suzuki alto start soms wel en soms niet, wat is er aan de hand?

Mijn suzuki Alto start niet op.
Dit probleem heb ik sinds 3 weken iedere weekend. Van maandag t/m vrijdag start de auto normaal. In het weekend doet hij het niet. Op werkdagen start de auto altijd ook al is er koud en regen.

In het weekend wil de motor niet starten ook als er geen koud en regen is.

Vorige week liet ik in de accu testen door een garage en deze zei dat het niet aan de accu ligt. De accu is heel hoog, zei hij.

Waar zou het liggen en wat moet ik eraan doen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
4.7K

Antwoorden (1)

Accu doorgemeten en deze was ok, dan ga ik er vanuit dat hij de laadstroom ook heeft doorgemeten.
Hoe is het gesteld met je ontsteking ( bougies/kabels etc. )
Je euvel heeft vermoedelijk toch te maken met het zakken van de temperatuur.
Klinkt misschien raar, maar misschien kan je je accu inpakken met piepschuim en kijken wat hij na een nachtje stilstaan doet.
Een accu word vaak verkeert doorgemeten en wordt gewoon de spanning gemeten als de accu in ruste is, maar om een accu goed te meten moet deze eerst goed belast worden.
Doch dan ook is een diagnose hier moeilijk te stellen.
En dat is meer aan het gebrek van/aan informatie.
Hebben we het over een diesel, lpg of benzine ( ieder heeft zijn eigen aanpak )
Daarnaast wat is het probleem?
Draait de startmotor goed rond, maar pakt de motor dat niet goed op?
Slaat hij aan en daarna gelijk weer af?
Tik alleen de startmotor maar draait er verder niets?
Of heb je helemaal geen spanning?
Een goede diagnose kan je alleen stellen als de vraag duidelijk is en het mankement goed wordt omschreven.