wat vind je van een rookverbod in de auto?

Straks mag je je boterham niet eens meer eten

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Het enige plan waar ik van weet, is om roken in de auto *met kinderen erbij* te verbieden. En daar ben ik absoluut voor. Sterker nog, ik vind het in en intriest dat het nódig is om dit te verbieden.

Begrijp me niet verkeerd, van mij mag iedereen roken. Thuis, op straat, in de auto, in het café etc. Eigen keuze, eigen vrijheid. Maar je kinderen in een kleine ruimte stoppen en dan vergiftigen met rook is wat mij betreft misdadig. Die kinderen hebben er namelijk niet zelf voor gekozen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik rook wel in de auto met het raampje op een kiertje, maar niet als mijn zoontje erin zit, vind ik oko niet meer dan normaal

Andere antwoorden (13)

Onzin, als we zo doorgaan mogen we straks helemaal niets meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
belachelijk.

Je auto word in nederland gezien als je eigen erf, dus in principe wanneer het verboden word om te roken in je auto, word het in principe ook verboden om thuis te roken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
50%, roken verbieden als je passagiers vervoer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wordt sowieso toch niet ingevoerd, dus maakt verder ook niet zoveel uit wat je er van vindt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volledig doorgeschoten om het zelfs maar te opperen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En op de moter?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nederland regeltjesland
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In mijn auto is al een rookverbod :)
Maar voor zover ik begrepen heb zou het verboden worden omdat het gevaarlijk zou zijn, net zoiets als telefoneren dus. Maar als je handsfree kunt roken, mag het dan wel? Er is vast wel een sigaretten-houder-zuignap oid op te verzinnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Echt de grootste onzin ooit.
a) direct mag je zelfs niet eens meer roken in je eigen huis!
b) cd wisselen in de auto kan ook niet iedereen, gaan ze dat ook afschaffen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Niqoh;

Ik rook eigenlijk niet. Wil ook liever niet dat er in mijn auto's wordt gerookt. Ik ben dan ook voor een rookverbod in mijn auto's. Ik wil alleen wel graag zelf blijven zorgen voor naleving van dat verbod en de eventueel volgende sanctionering.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn al enkele gemeentes die het in de APV hebben staan. Wordt alleen niet op gehandhaaft.

Overigens is niet roken in de auto goed voor de inruilprijs van je auto.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Net is net zoals bellen in de auto. Het neemt je aandacht van het verkeer weg. Er zijn wel gevallen bekend dat men in paniek de sigaret op de passagiesstoel legde en naderhand is de hele auto uitgebrand.

Hoe vaak zie je niet moeders hun kinderen met de auto naar school brengen? Ramen dicht, maar moeders rookt stug door.

Tja, er valt wat voor te zeggen.
Maar betuttelend is het wel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het rookverbod in de auto is discutabel. Roken is mijns inziens niet gevaarlijker dan het kijken naar autoradio om van zender te wisselen.