Hoe ontdooi je de sproeistukjes van je auto?

Natuurlijk als het buiten kraakt dat het vriest en de auto niet in een warme locatie gestalt kan worden.

Een beker warm water er over heeft het niet verbeterd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als de vrieskou de leiding bevroren krijgt met antivries in de leiding. Dan heeft ontdooien geen zin.

Antivries bevriest in hele kleine hoeveelheden sneller dan in een fles. Dus als de sproeier bevroren is dan is de rest erachter het ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als het vriest dat het kraakt...........gewoon even met slotontdooier besproeien of wat antivries erop druppelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry Jelle, maar ik denk als je ruitenspoeiervloeistof had gebruikt, dit probleem niet had gehad. Heb je het wel gebruikt dan denk ik dat het geen voldoende vorstbescherming biedt. Zou je in ieder geval voor willen stellen om je auto lekkerwarm te rijden zodat ook de slangtjes naar je sproeistukjes kunnen ontdooien en de juiste ruitenspoeiervloeistof gebruiken die niet zo snel bevriest. En misschien FF fonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je dan niet eerst de oude vloeistof eruit halen? Hoe doe je dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan Jelle zelf ook wel bedenken gdanonym. Gezien zijn ervaring en antwoorden komt ie er best wel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vroeg het niet voor Jelle, maar voor mezelf. Ik ben er niet zo handig in. Ik heb een nieuwe 2e hands auto. Heb deze week nog niet gereden, dus ik weet niet of de ruitenwisservloeistof anti-vries is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks
Beetje azijn erin druppelen/spuiten helpt prima!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er vloeistof inzitten tot -20,maar als er een beetje water of sneeuw op de kopjes gaat zitten dan vormt zich een laagje ijs.
S,morgens even met de duim en nagel eroverheen zijn ze ijsvrij,en sproeit deze gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens met een kleine naald of speld de sproeiertjes los te prikken, vaak zit er wat ijs of sneeuw er in, en anders idd wat slotontdooier erop spuiten...