naar het schoonmaken van het brandstof system valt de motor elke keer uit en zit er lucht in het brandstofsystem hoe kan dat?

naar het schoonmaken van mijn brandstofsystem (diesel) valt de motor naar 10 min uit en moet je met het opvoerpompje het brandstofsystem weer ontluchten, daar naar kan je het motor gewoon weer starten en loopt de motor weer netjes tot hij weer uit valt en het zelfde weer moet doen. wat kan er aan de hand zij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Waarom is het brandstofsysteem gereinigd ? Was er eerder een probleem ?
Veel mogelijke oorzaken zijn hierboven al vermeld. Maar uit ervaring weet ik dat het vaak het pompje is wat je gebruikt om te ontluchten. Om het systeem te reinigen is dit normaal intensief gebruikt en kan er een wel eens iets mee misgegaan zijn.
Mocht ik autotype kennen kon ik je zo vertellen waar het zit.
Tips: bij Europese wagens van voor 1995 zit het pompje vaak bovenaan op de dieselfilter. Er bestaat meestal een revisiesetje voor.
Modellen daarna hebben vaak een "peertje" wat tussen de aanzuigleiding zit. Dit wil wel eens kleine scheurtjes vertonen.
Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ergens zit er een filter niet goed gemonteerd waardoor hij lucht aanzuigt, of een lekke leiding of zoiets.
Heb je aanzuigleidingen met slangklemmen? Kijk deze dan eens allemaal goed na....
jc54
10 jaar geleden
Ik ben van mening dat er na de schoonmaakbeurt een leiding niet goed gemonteerd of afgeklemd is. Hierbij denk ik aan de aanvoerleiding (met alles wat er tussen zit) welke zich bevindt tussen jouw brandstoftank en brandstofpomp. Hier wordt de brandstof aangezogen. Er heerst dus een vacuüm waardoor mede lucht aangezogen kan worden
Ook deze aanvoerleiding kan poreus of lek zijn. Ha het stopzetten van de motor kan de leiding als het ware leeglopen en komt er lucht voor in de plaats.

Alles wat na de brandstofpomp gebeurt, gaat onder een lichte druk en kan alleen maar lekkage geven. Dit (circuit na de brandstofpomp) kun je m.i. dan ook uitsluiten.
Resumerend: Zoek het in de afdichting/leiding van de aanvoer tussen tank en pomp.

Ik hoop je met mijn benadering van het probleem te hebben geholpen. Mvg. TX.