Stel, je koopt een Ford mustang in Amerika en je laat hem naar Nederland verschepen, ben je dan goedkoper uit dan in Nederland?

IK bedoel dat als vanuit Nederland hem koopt via een Amerikaanse dealer en hem dan per schip, vliegtuig of wat dan ook naar Nederland laat brengen.
Zeg het als je meer uitleg nodig hebt ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jammer... ik ben dan ook dertien dus zo belangrijk was het nog óók weer niet ;). Ik ben al aan het kijken voor een mooie auto voor als ik mijn rijbewijs haal :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet de kosten voor de keuring van de RDW ook niet. Je mag niet zomaar met die auto gaan rijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het belangrijkste staat hier nog niet bij.
Namelijk dat de uitvoering van de wagen totaal hetzelfde niet is.
Een Ford Mustang voor de Amerikaanse markt is lichter qua uitvoering en ziet men dat aan alles.
Lichtere uitvoering van veren, ophanging, miles ipv km op de teller, enz, enz.

Antwoorden (2)

Als je alles zelf zou regelen, zou je voordeliger uit kunnen zijn. Je kan korting bedingen op de auto bij de dealer in de us. Je moet hem dan wel door hun laten uitvoeren want dan krijg je de sales tax terug. Het transport is wel te regelen en de invoer is ook niet zo'n probleem, mits je zeker weet dat de verichting een eu goedkeuring kan krijgen. Je spaart uiteindelijk de marge van de tussen handel uit. Maar ja, als je garantie wil claimen in geval van een storing of defect, dan heb je wel een
Probleem. En daar zou een dealer/handelaar je mee moeten helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent misschien wel helemaal niet goedkoper uit!

de auto moet hier gekeurd worden bij invoer. een aantal onderdelen zijn in de VS anders dan in NL/EU. zoals verlichting veiligheid, banden, uitlaat en emissie.

op de langere duur moet je, als in het eerste antwoord ook staat, maar afwachten of hier reservedelen beschikbaar zijn. lullig als je auto een nieuw brandstoffilter moet hebben je auto een week bij de dealer staat....