verbrand de koppeling als je de koppeling en gas allebei tot de grond indrukt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat er gebeurt, maar wel dat het een slécht idee is ;). Don't try this at home

Het beste antwoord

Nee, als je de koppelingpedaal intrapt dan worden je koppelingsplaten ( de frictieplaten ) uitelkaar geduwt.
M.a.w. hij heeft dan geen mechanische verbinding meer met de motor.

Zie ook;
http://www.youtube.com/watch?v=GRDWO5qo_iI&feature=related
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De motor zou dan heel veel toeren gaan maken en uiteindelijk zal de motor dan kapot gaan, waarschijnlijk roken dus. Ik weet niet wat er met de koppeling gebeurt, volgens mij blijft die intact.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de koppeling geheel ingedrukt houdt gebeurt er met de koppeling niets maar je motor zal van die actie niet blij worden die gaat over zijn toeren en als je dat vaak doet is dat einde motor.
11 jaar geleden
Eens met Han en Ron, waar je koppeling wel van stuk gaat, is het vol gas geven en dan de koppeling te angzaam op laten komen, zo dat de platen even lekker over elkaar schuiven en dus heet worenden en snel slijten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zogenaamde 'tandjes poetsen'...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is de versnellingsbak.
(Tanden van de tandwielen die over elkaar heen schrapen.)
Als je hem goed in de versnelling hebt staan ga je geen "tanden poetsen".
Wel verbrand je koppeling als je bovenstaande doet.
Je blaast je motor misschien wel op, maar met je koppeling gebeurt niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je koppelingsplaten verbranden niet, maar je druklager ( onderdeel van je koppeling ) krijgt het wel heel zwaar. Niet doen dus maar!

Beter als je wilt gassen zonder te rijden ( voor wat je eraan hebt! ) de auto in zijn vrij zetten.