Op de (auto)snelweg, mag je dan rechts inhalen rechts van de geblokte markering (bij bijv. de uitvoegstrook?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
10.5K

Het beste antwoord

Als het vierkante blokken zijn dan mag je er rechts voorbij, je mag het alleen niet gebruiken om hem dan weer voor de gepasseerde auto('s) te gooien.
Dus inhalen mag niet, voorbij rijden mag wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee absoluut niet, je mag NOOIT rechts inhalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit blijft gewoon heel erg veel gevaren opleveren, en je kunt er een flinke boete voor krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Rechts inhalen mag NOOIT. Onthoud dat goed.
Lopen nog altijd mensen rond die dat te vaak doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, dat mag. Zie punt 4.

Artikel 11
1 Inhalen geschiedt links.
2 Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te
kennen hebben gegeven dat zij naar links willen
afslaan, worden rechts ingehaald.
3 Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen
andere bestuurders rechts inhalen.
4 Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering
bevinden mogen bestuurders die zich links van
deze markering bevinden rechts inhalen.
5 Bestuurders mogen trams rechts inhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag zeker, maar houd wel de overige bestuurders goed in de gaten die eventueel nog op het laatste moment besluiten (ook) uit te voegen. De kans dat je (even) in de dode hoek van deze bestuurders rijdt is bij rechts inhalen erg groot.
Als aanvulling:
Laat wel je richtingaanwijzer (meestal naar rechts) aan staan tot het eind van de blokmarkering en het begin van het puntvlak, zodat je duidelijkheid blijft geven over je voornemen de autosnelweg te verlaten. Dit laatste wordt slecht toegepast, maar moet wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag. Je zit dan namelijk al op een andere weg, dus is het geen rechts inhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toegestaan mits je ook daadwerkelijk de afrit gaat nemen.