Als alle auto's op de weg eruit zien als politieauto's wordt er dan veiliger gereden?

Zodra ik een politieauto zie rijden zie je de automobilisten vaart minderen, de gsm wegstoppen en rijden ze niet meer door rood. Stel dat het grotendeel van de auto's eruit zien als een politieauto zou dat dan schelen in de veiligheid van het verkeer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben zelf het idee dat dit een paar dagen werkt en dat de mensen dan weer in het oude patroon vallen omdat ze dan toch denken dat die politieauto niet "echt"is maar kom maar op met jullie gedachtes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan, ik kreeg geen bevesitingsmail, heb hem toen opnieuw gesteld. Mocht de vraag ook door een ander zijn gesteld dan heb ik daar geen erg in gehad. Mijn zoon kwam net met deze vraag thuis.

Antwoorden (7)

Nee,men zou er snel aan gewend zijn geraakt en er dan vanuit gaan dat de meeste auto's geen ''echte''politieauto zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het niet.... als je weet dat de kans groot is dat het geen politieauto is maar een gewone burgerauto, denk ik dat mensen veel minder zich eraan aanpassen dan nu. Maar nog wel een beetje denk ik, dus misschien zou het wel werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee! Want dan zou het wel erg veel lijken op een 'politie-staat'. En in zo'n staat is de veiligheid 'ver' te zoeken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee veiligheid is een volume... Zet je op plek 1 een camera neer dan wordt plek 1 veiliger en alles plekken erom heen onveiliger... Volume vermeerder je niet, maar verplaats je naar plek A, en wel zodanig dat alle plekken eromheen minder veilig worden... Dus in jouw geval, alle andere plekken rijden alle auto´s door het rode licht want daar staan geen camera´s...

Dat geldt ook voor politieauto´s... Maak je er meer, dan neemt het volume niet toe, maar dan nemen mensen meer risico dat het er niet een is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar gaat er geen correctie vanaf?
Over een km of 1/2 verdwijn die politie auto toch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Nee, dan wordt er niet veiliger gereden. Men zou dan, net als nu, gewoon rijden alsof er geen politie auto's zouden zijn. Totdat er een "gewone burger auto" zou rijden Dit is dan afwijkend en hier reageert men op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dan worst het gewenning.
Dus gok je erop dat het geen agent is en dus.. karren maar.