Kun je ergens inzien hoeveel auto's van een bepaald type er nog rondrijden in Nederland?

In Zweden is dat namelijk openbaar en in Spanje ook.
Ik bedoel dus het volgende; ik zou graag willen weten of er een bepaald type Lancia in Nederland geregistreerd staat. Niet van wie hij is of wat het kenteken is, alleen maar of hij bestaat.

Toegevoegd na 19 minuten:
Niet alleen Lancia maar ik heb er nog een paar meer van andere merken / types.

Als de een autoclub dat kan vinden moet het toch niet zo moeilijk zijn wel.....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
12.6K

Het beste antwoord

Dat staat op de RDW-site, ergens.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aug. 2009:
LANCIA Y 5.994
LANCIA DELTA 2.994
LANCIA LYBRA 2.824
LANCIA YPSILON 2.247
LANCIA K 1.623
LANCIA MUSA 860
LANCIA DEDRA 803
LANCIA PHEDRA 646
LANCIA Y10 435
LANCIA THESIS 381
LANCIA LANCIA 315
LANCIA THEMA 273
LANCIA BETA 188
LANCIA FULVIA 165
LANCIA Z 130
LANCIA FLAVIA 45
LANCIA FLAMINIA 34
LANCIA GAMMA 30
LANCIA 2000 22
LANCIA PRISMA 8
LANCIA APPIA 4
LANCIA AURELIA 4
LANCIA STRATOS 1
Totaal 20.026

Toegevoegd na 30 minuten:
N.a.v. je toevoeging: hier staan alle merken:
http://www.raivereniging.nl/markt-informatie/statistieken/wagenparkstatistieken.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat wil ik dan ook wel eens weten.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien klopt mijn geheugen niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gooi er eens een kwartje in!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt ! Ik ga eens kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijst is niet compleet. Echt weer Nederlands, alleen de gangbare zooi met bijna 200.000 overige merken die ze dan maar niet noemen omdat de gemiddelde Kaaskop toch alleen maar wat over opeltjes wil weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's jammer... Als ik ooit een betere link tegenkom, en ik kan me deze vraag herinneren, dan kan je wellicht nog een PB verwachten.
Wellicht zou je nog wel even contact met de RDW kunnen opnemen, misschien kunnen ze je wel verder helpen. Maar misschien wordt 't gezien als privacy-gevoelige informatie ofzo...

Andere antwoorden (2)

voordat een auto of type in nederland mag worden verkocht dient er een zogeheten type goedkeuring te zijn afgegeven door de rijksdienst van het wegverkeer.
dar kun je ook navragen welke type`s en merken er nog in nederland rondrijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan op hoeveelautos.nl
Je kunt op die site het aantal auto’s per type en per merk opzoeken.
Toegevoegd op 15 januari 2023 07:39: tekst
een jaar geleden