Kun je voor rond de 1000 euro een betrouwbare 2e-hands auto kopen voor incidenteel gebruik met 2 kleine kinderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.1K

Antwoorden (6)

als je er van uitgaat dat je elke auto veilig mag stellen die een APK goed gekeurd is, dan ja. Mits die APK is goedgekeurd natuurlijk. Maar iets wat 1 week geleden goed gekeurd is hoeft niet per definitie vandaag net zo veilig te zijn. Dat kan zelfs 1 dag of een uur anders zijn. Maar dat geldt ook voor een 2e hands van 20.000 euro...

Toegevoegd na 4 minuten:
Je moet dat eigenlijk andersom bekijken. De APK is bedoeld om onveilige auto's van de openbare weg te houden. Maar het is en blijft een momentopname en hoe hij alszijnde betrouwbaar moet worden gezien. Motorisch heb je geen enkele garantie met een APK. Ik zou een BOVAG ANWB keuring laten doen, dan wee tje ook meteen dat je auto geen verborgen gebreken heeft ( en ook dat is nog steeds met een 2e hands van 1000 euro moeilijk te vinden... ( wil niet zeggen dat het niet kan...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon een garage binnen lopen ( niet een die auto's verkoopt) en vragen wat de meest betrouwbare dealer is. Hou ook altijd rekening met 10% reparatiekosten na de aankoop. Je kunt dus beter een auto voor 900 euro kopen en bij de garage nog wat kleine checks en reparaties laten doen. Koop nooit een auto waarover je twijfelt al lijkt hij nog zo mooi en wordt je verleidt door de mooie praatjes en de prijs bij twijfel weglopen. De keren dat ik twijfelde heb ik voor duizenden euro's een kat in de zak gekocht. Mijn ervaring is dat lelijke auto vaak door oude mensen worden gekocht en na een aantal jaar niets meer waard zijn. Denk aan bijvoorbeeld fiat multipla. Qua veiligheid kun je op YouTube crash testen bekijken en geloof bij ANWB zelfs rapporten opvragen! Succes met de koop!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan prima. Een Renault Twingo, Citroen Xantia of Peugeot 205. bijvoorbeeld. Ik heb zelf veel autos gehad van tussen de 500-1500 euro. Met de goedkoopste (50,-) ben ik overal geweest, probleemloos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kan
kijk eens op onderstaande site
daar staan auto's bij uit faillisementen ed en de prijzen zijn schappelijk
let wel op dat er nog BTW bijkomt ed en veilingskosten m
11 jaar geleden
ja hoor, ik heb 2 jaar geleden, voor 950 euro een mazda 626 gekocht, een uit 93, vol krassen en deukjes... maar hij had maar 93000km gelopen, ondertussen zit ik op de 130.000, en doet hij het nog best...

ok hij was lelijk, maar technisch in orde.. voor 1000 euro moet je immers niet klagen, en in mijn ogen, is dan techniek veeeel belangrijker dan uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel, dat moet geen probleem zijn.
U heeft dan natuurlijk niet de allerjongste bolide meer en niet alles zal er meer zo uitzien zoals het op de folder ooit eens stond.
Maar neem wel iemand mee die terzake kundig is en staar je niet blind op een Apk, immers een garagehouder mag zijn eigen auto's keuren en een autootje van rond de 1000,- gaat hij geen uren aan zitten te sleutelen of een vermogen aan nieuwe onderdelen in plaatsen.
Apk is leuk, maar niet zaligmakend.
Zoek een wagen uit die naast dat hij onderhoudsvriendelijk is, ook goedkoop is aan onderdelen.