Moet ik per 1-1-10 voor een toyota yaris met een a-label wegenbelasting betalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Als je hem in de garage laat staan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen in de garage laten staan is niet genoeg, vrees ik. Dan zal je hem ook nog moeten schorsen.
De precieze gang van zaken v.w.b. wegenbelasting per 1-1-10 weet ik ook niet, maar ik dacht dat alleen hybride-auto`s belastingvermindering of vrijstelling krijgen.
jc54
14 jaar geleden
nee. Zo als het er nu voor staat zul je gewoon wegenbelasting moeten betalen. Wel is het zo dat dit een auto betreft die als het een recent model is en dus een A label heeft bij AANSCHAF slechts 20 % bijtelling bij je belastbaar inkomen komt. Dat geld als je hem van je bedrijf krijgt voor zakelijk gebruik. Als je deze auto zelf hebt gekocht als prive auto dan komen alle kosten, net als elke andere auto voor je eigen rekening. Daarnaast is ie natuurlijk zo betrouwbaar als een toyota.
Ten minste als je de Yaris hebt die bij deze lijst staat anders moet je nog even verder zoeken.
Je idee was overigens best wel goed.