Hoe krijg ik de racestrepen van mijn auto? Ze bladeren steeds af als ik ze eraf probeer te halen. Heeft iemand een tip, zodat het niet teveel werk is?

Het gaat om een paarse Toyota Paseo uit 1996 met witte racestrepen. Ik vind de strepen erg lelijk en wil ze er graag af hebben. Ik ben opzoek naar een gemakkelijke en goedkope oplossing, het liefst zodat ik de strepen er in hun geheel af kan trekken. Het is natuurlijk wel belangrijk dat de lak niet beschadigd word als de stickers eraf gaan. Op internet lees ik allerlei tips om NL stickers etc. van de lak te verwijderen, maar niks over racestrepen. Volgens mij is dat weer een apart soort sticker.. Heeft iemand een goede tip?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
4K

Het beste antwoord

Je zou het kunnen verwarmen, met bijvoorbeeld een föhn. Alleen weet ik niet zeker of dat warm genoeg is. Bij 'normale' stikkers werkt het in ieder geval erg goed. Maar let er wel bij op dat je kleurverschil kunt krijgen als je de strepen eraf wilt halen! Je wilt de lak niet beschadigen, maar er is kans dat je kleurverschil ziet, dus let daarbij op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zover ik weet zijn racestrepen niets meer en minder dan gewoon stikkers. Alleen de manier waarop ze aangebracht zijn kan verschillen. De normale manier is dat ze gewoon over de bestaande lak geplakt worden. Met een föhn beetje bij beetje arm maken en afpellen zou dan moeten lukken. Heb je de pech dat ze erop geplakt zijn en dat de auto daarna nog met een blanke coating overgespoten is dan zul je ze niet eraf krijgen zonder ook de lak te beschadigen.
Overigens denk ik dat een schadehersteller je precies kan vertellen hoe ze erop zitten en hoe je ze het beste eraf kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als die striping er al 16 jaar opzit, krijg je het er onmogelijk onzichtbaar af. Tenzij de de hele auto laat over spuiten natuurlijk. De lak zal verkleurd zijn, de lijm zal ook ingewerkt zijn in de lak. Alles wat je er meer aan doet dan laten zitten, zal het resultaat alleen maar lelijker maken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals hierboven al vermeld zal het altijd zichtbaar blijven.
Een goede methode als de fohn niet werkt is de truc met de gom. In feite een gummischijfje dat je op een boormachine monteert. >Met een laag toerental kun je zo letterlijk de klever er af gommen. Dit deden wij in ons bedrijf. Maar zoals gezegd : de lijm en de 16 jarige afdekking van de zon (nu ja,NL) zullen sporen achterlaten.
Ik zou zeggen : laat ze gewoon zitten. Zo herken je je auto ook sneller in die grijze massa !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kom regelmatig stickers tegen op mn werk die ik van de auto's af moet halen, met een Fohn en een klein mesje lukt t altijd wel, lijm resten haal ik er altijd af met thinner. Kleur verschil zal je idd gaan zien, als je een polijstmachine tot je beschikking hebt gewoon polijsten, en anders met commandant 4 (groene blik bij halfords of brezan ofzo te koop) met de hand poetsen.