Hoe kun je een probleem met een lekkende koelvloeistofpomp tijdelijk oplossen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
3.2K

Antwoorden (1)

Wanneer de auto koelvloeistof lekt, gaat het in de meest gevallen om kleine lekkages die eenvoudig (tijdelijk) gedicht kunnen worden met producten zoals Wynn’s Radiator stop leak of Wynn’s coolingsystem stop leak. Deze producten kunt u eenvoudig aan het koelsysteem van de auto toevoegen. Wanneer u vervolgens de auto weer start, zal deze vloeistof door het koelsysteem lopen. De vloeistof zal vervolgens de lekkages dichten. In sommige gevallen helpen deze producten helaas niet, in dit geval is de lekkage vaak te groot en is het nodig om bijvoorbeeld de radiator of de waterpomp te vervangen. Let dus op: additieven zijn enkel een tijdelijke oplossing. Vroeg of laat zal de lekkage terugkomen en zal er een reparatie uitgevoerd moeten worden. Additieven zijn puur bedoeld als tijdelijke oplossing zodat u nog even door kunt rijden tot de reparatiedag.
fremar
3 jaar geleden
Edraket
3 jaar geleden
De producten die u noemt zijn bedoeld voor het afdichten van statische afdichtingen zoals scheurtjes in de radiator. Koelvloeistofpompen lekken voornamelijk aan de as afdichting.
Een lekkage tussen de draaiende as en het stilstaande pomphuis is met deze producten niet te dichten. De vraagsteller kan het beste een paar flessen water in de auto leggen, en daarmee het koelvloeistofniveau op peil zien te houden.
Griffin
3 jaar geleden
Die additieven zijn het begin van het einde, die troep zit in je hele circulatie en krijg je er niet meer uit. Beter is gewoon de pomp te vervangen, het moet toch gebeuren, dus waarom uitstellen en amateuristisch proberen te verhelpen?