welk merk en type is het beste als tweedehands auto

welke auto (merk/type/bouwjaar) heeft het minste onderhoud nodig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.5K

Antwoorden (11)

Een Japanse of Duitse auto, zit je altijd goed.
Verder is het, zeker met een tweedehands, ook een kwestie van geluk hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eene auto is echt compost na 1 jaar en de andere is na 20 jaar nog perfect.
dus het is niet te zeggen dat merk of dat type, en alsnog kun je daar ook pech mee hebben.

maar: Toyota Starlet zijn onverwoestbaare auto`s.
en ik heb het nu zelf met een Volvo 740. onverwoestbaar dat ding..

maarja alles kan kapot en je kan overal pech mee hebben....helemaal als je het geen onderhoud geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volvo s60 vanaf bj 2001

Goedkoop in onderhoud, maar duur in km prijs (ivm verz/belasting/verbruik

Volvo V/S 40 vanaf 1997 betrouwbaar, onderhoudsarm.

Voor een lowbudget aankoop kun je beter opzoek naar een toyota starlet vanaf 1992, dit zijn makkelijk onderhoudbare auto's, goedkoop in gebruik en sterk.

Verder zijn de meeste toyota's een goede keus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toyota's zijn zeer goede 2de hands auto's
sterke motor. zelf reed ik jarenlang in een Corolla.
en het is ook een kwestie van geluk hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals Nelly3 zei: Japans of Duits zijn erg betrouwbaar en vragen weinig onderhoud in het algemeen. Ikzelf rijd al een paar jaar Honda. Ik had er eentje uit 1992(een Civic CRX) en ik heb nooit iets gehad aan die auto in 7 jaar tijd, behalve standaard groot onderhoud. Er is één keer wat kapot gegaan wat niet bij standaard onderhoud zat en dat was het ventieldopje(ontluchting) van de radiateur. Verder bleef dat ding goed rijden en geen mankementen tonen.

Het hangt in ieder geval ook heel erg af van hoe de eerste en misschien tweede eigenaar ermee om is gegaan. Hoe beter je de auto in het begin behandeld, hoe langer die blijft rijden.(goed inrijden in het begin, motor laag in toeren houden bij koude motor, oliepeil moet goed zijn, alle filters op tijd vervangen, enz)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals in andere antwoorden al gezegd werd; je moet er ook een beetje geluk mee hebben. Koop een gangbaar merk. Heb je bv. een Opel of VW en heb je toch stukken, dan kun je voor deze merken heel goed en goedkoop terecht op de sloop voor onderdelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een opel die is makkelijk in het onderhoud en is betrouwbaar en slooponderdelen zijn er genoeg te krijgen .
En heeft ook nog een hoge inruilwaarde als je hem weer kwijt wilt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat verdiend een dikke + natuurlijk haha
Een Citroen AX, erg betrouwbaar, heel goedkoop, ook in de belasting en verzekering en eventueel zelf bijna alles te repareren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duits of Japans ja. Als het echt niks uitmaakt en je maakt weinig kilometers zou ik een Daihatsu nemen. Als het wel wat uitmaakt een BMW.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke auto heeft zijn eigen zwakke punten. Het maakt niet uit of je Duits, Japans of Frans rijdt.
Het belangrijkste is dat de auto goed onderhouden is en dus op tijd zijn onderhoudsbeurten heeft gehad.
Wil je een auto met weinig kans dat er iets kapot gaat, neem dan eentje met weinig electronica aan boord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen auto's voor de jaren 90! Geen boordcomputers en elektronische ditjes en datjes.

Geen Fransoos, aangezien die bij elke file wel ergens langs de weg staan. Het liefst een auto met makkelijk te vinden onderdelen en goedkoop. Opel was ook een goede degelijke auto, voordat de computers en andere elektronische dingen erin gingen. De oudere (europese) Fords hadden vaak problemen met de startmotor (veel mensen reden rond met een hamer). De Volkswagens toentertijd waren degelijk, maar onderdelen duur. Volgens mij is dat vandaag de dag nog steeds??

Oude Amerikanen waren over het algemeen betrouwbaar en als voordeel heb je dat je lekker kunt sleutelen aangezien er veel ruimte is tussen de onderdelen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is natuurlijk ook een kwestie van geluk of pech. Op tijd stoppen met geld investeren in een auto is dan ook verstandig, niet blijven denken: hierna blijft hij nog wel rijden!