Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn auto verbruikt opeens veel meer benzine. Hij klinkt ook niet echt lekker als hij loopt. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Komt me bekend voor. Houd de wagen ook in met optrekken? Ik vermoed dat er met de ontsteking iets mis is, kapotte bobine(s) of bougies. Een andere (ernstiger) mogelijkheid is een distributieriem die een tandje opgeschoven is en zo de timing van kleppen en ontsteking om zeep helpt. Ga in ieder geval op korte termijn (rustig rijdend) naar een werkplaats: ernstige motorschade is zo gebeurt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hi Roel, thnx! Ja de auto houdt af en toe in met optrekken! is dat iets met de ontsteking?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb laatst hetzelfde probleem gehad met mijn Opel Zafira: ik reed te zuinig met lage toerentallen en daardoor zijn de bougies niet schoongebrand maar ingebrand. na vervanging liep de motor weer als een zonnetje.
Kijk eerst even naar de bogies .
En kijk dan naar het luchtfilter of dat nog schoon genoeg is .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Buiten evt. onstekingsproblemen en restricties in de aanvoerlucht, kan het zijn dat, afhankelijk van de leeftijd van de auto, de elektronische stuureenheid de motor in een zgn. 'noodloop' zet. Dat kan diverse oorzaken hebben. Defecte senor, zoals lamda sonde, inlaattemperatuur, ABS/ESP etc.
Daar kun je eigenlijk alleen maar achter komen door de auto aan een zgn. elektronische diagnose apparaat te koppelen om te zien wat het probleem is.
Dat kan bij de merkgarage, maar er zijn talloze vakgarages die een dergelijke diagnose en uiteraard reparatie, kunnen uitvoeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding