Heeft het zin om de auto te poetsen/wassen voor een schade taxatie?

De kans is groot dat de auto total loss verklaard wordt.
Heeft het zin om deze vóór de taxatie te wassen/poetsen zodat dit invloed kan hebben op de dagwaarde of wordt er niet gekeken naar de algemene staat van de auto?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.9K

Het beste antwoord

De dagwaarde is een algemeen bedrag dat wordt gehanteerd door de verzekeringen; ze hebben daar lijsten voor. Wassen is van geen enkele invloed daarop, dus die moeite kan je je besparen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De schade word beter zichtbaar als de auto gewassen is (zoals sleutelschade) maar als de schade duidelijk te zien is dan heeft het wassen geen nut.

Saludos
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Total loss is dus in dit geval een economisch total loss. Indien de schade inderdaad hoger is dan de dagwaarde van de auto is de auto economisch total loss. Die dagwaarde halen ze lijsten en veranderd niet tgv de staat van de auto.
Het kan ook zo zijn dat de schade niet zo hoog is als de waarde van de auto. Dan is de schade hoger dan de dagwaarde min de restwaarde. Je kan dan zelf bepalen of de auto total loss word verklaard of niet. Doe je dat niet dan krijg je dus het verschil tussen dagwaarde en restwaarde uitgekeerd. Doe je dat wel dan krijg je altijd de dagwaarde uitgekeerd.
De dagwaarde is dus een vast bedrag. De restwaarde en de schade word beoordeeld door de expert. Hoe lager de restwaarde, hoe meer jij uitgekeerd krijgt.