Wat voor soort vloeistof moet er in de inter cooler BMW e36

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan van deze vraag geen soep koken! Waar wil je vloeistof indoen? In een intercooler zit in ieder geval geen vloeistof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whahaha ja ga jij vloeistof in een intercooler doen? Ik hoop dat je gewoon koelvloeistof bedoeld....
ronaldP
12 jaar geleden
Je intercooler koelt de aangezogen lucht af om zo tot een betere vulling te komen (gecombineerd met je turbo). Geen vloeistof!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijnheer ronaldP een intercooler koelt de verhitte inlaatlucht door de turbo af omdat koude lucht meer zuurstof bevat t.o.v. Warme lucht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ff een vraag aan de vraag steller: heb je soms een vloeistof in je intercooler aan getroffen?
als dit olie/vettig is dan is je turbo waarschijnlijk kapot.

Antwoorden (2)

Er kan geen vloeistof in een "inter cooler" systeem, ook niet proberen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De intercooler op een voertuig dient er voor om de lucht die door de turbo wordt verwarmd (turbo wordt warm door de uitlaatgassen) wederom af te koelen.

Dit betekent dat door de intercooler enkel en alleen lucht stroomt, hier mag nimmer een vloeistof in gegoten worden, de motor zou dan niet meer lopen.