Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het echt waar dat je op je 17e je rijbewijs mag halen maar alleen mag rijden met een 10 jaar rijervaren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
696
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op zich blijft dit echt een vage regel.
het aantal jaren rijervaring zegt niks over de werkelijke rij ervaring.
zo ken ik mensen die 2.000 kilometer per jaar rijden, maar ook mensen met 40.000 per jaar
dus in 10 jaar rijd de ene persoon nog niet eens de helft wat een ander in een jaar haalt. deze wetgeving komt er wel maar ik blijf het vreemd vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vreemd, maar ik vind het wel lekker op m'n 17e autorijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat er weinig 17 jarigen zijn die dat kunnen betalen, je bent al gauw 250 euro per maand kwijt aan brandstof, verzekering, wegenbelasting en onderhoud.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

18 jaar examen 17 onder begeleiding van 10 jaar ervaring en geen ernstige verkeersdelicten heeft gepleegd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu nog niet maar komt wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In november gaat een proef van start waarbij 16,5 jarigen mogen lessen en op hun 17e afrijden en dan alleen rijden onder begeleiding van iemand met 10 jaar rijervaring en die op de begeleiderspas staat. Vanaf je 18e mag je dan zonder begeleider rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 belangrijk om toe te voegen de bijrijder mag niet gedronken hebben, dus je kind als 'BOB' gebruiken mag niet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding