Hoe werkt het Franse nummerbordensysteem?

In Frankrijk (Parijs) zag ik gele, witte en zwarte nummerborden op de auto's. Sommige nummerborden begonnen met cijfers, dan letters, dan cijfers. Andere begonnen met letters.

Hoe werkt het nummerbordensysteem in Frankrijk? Hebben de verschillende soorten een eigen betekenis?

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Auto's
5.8K

Het beste antwoord

Sedert 15 april 2009 wordt er een nieuw systeem gebruikt voor de kentekens. Het nieuwe kentekennummer bestaat uit: twee letters, drie cijfers, twee letters.
Rechts zit bij de nieuwe kentekens een blauwe strip met de code van het departement en daarboven het logo van de regio waarin het departement gelegen is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sommige hebben geel achter en wit voor (of andersom...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds 15 april 2009 wordt er een nieuw systeem gebruikt voor de kentekens. Het nieuwe kentekennummer bestaat uit: twee letters, drie cijfers, twee letters.

Rechts zit bij de nieuwe kentekens een blauwe strip met de code van het departement en daarboven het logo van de regio waarin het departement gelegen is.

Het logo en het departement zijn bij wet niet meer verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je alle info zoekt over Franse maar ook andere kentekens, kijk dan eens op
http://www.europlates.eu/index_ne.html

de meest complete kentekensite in 11 verschillende talen en kentekens van over de hele wereld met in detail beschreven hoe en wat.