Mag ik de auto en tractor inhalen? zie foto

In ons boerendorpje rijden regelmatig trekkers. Mag ik de trekker inhalen als er tevens een autootje achter de trekker rijdt waarvan de bestuurder niet durft in te halen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.4K

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet. Je mag de tractor wel inhalen alleen de auto niet.
Maar veel bekeuringen zul je er niet voor krijgen. Veelal wordt het gedoogd als je dit onder normale omstandigheden doet. Denk daarbij aan goed zicht op de andere weghelft en de andere bestuurder de gelegenheid te geven.
Toch blijft het een gok die je neemt om dan toch in te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee jij mag vanwege het inhaalverbod die auto niet inhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort maar krachtig! Je mag geen auto inhalen ook al is het een oud dametje! +
Nee, dat mag niet.
Het staat duidelijk op het bord.
Tevens is het gevaarlijk omdat je minder overzicht hebt en meer tijd nodig hebt om in te halen.
Even een praktijkvoorbeeld dat ik zelf heb meegemaakt:
Een trekker met aanhanger reed op een weg met 2 auto's er achter. Een motorrijder wou er even snel voorbij. Toen de trekker linksaf sloeg werd de motorrijder overreden door de trekker.
De auto's bleven namelijk achter de trekker omdat die het knipperlicht aan had...En dat zag die motorrijder niet vanaf de positie dat hij wou inhalen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ook in de situatie dat er uit een uitrit of weg aan de rechterkant van de weg voor de trekker een voertuig de weg op komt in tegengestelde richting is het zeer onverstandig om in te halen.
Dus zelfs als dat bord er niet staat: Houdt eerst goed afstand en bekijk de situatie goed voor je gaat inhalen!