Reserveband 6 jaar oud. Altijd droog en op spanning in de koffer. Te gebruiken als eerste band van een nieuwe set zomerbanden?

Wat zou het bezwaar kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Het beste antwoord

een band die niet gebruikt wordt kan indrogen en scheurtjes gaan krijgen. als je hem wil gaan gebruiken zal je toch weer een nieuwe reserveband moeten kopen. en zal je dus toch twee nieuwe moeten kopen.
het is echt beter de reserve als reserve te houden en op twee nieuwe te gaan rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou graag de minnen onderbouwd willen zien. Ik vind het nl. een prima antwoord +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snap die duin omlaag ook niet helemaal. natuurlijk is het een goed idee je reserveband af en toe te verwisselen (als het geen thuiskomertje is) maar dat is na 6 jaar te laat om daar nog mee te beginnen.

Andere antwoorden (1)

Regelmatig de achterband wisselen met de reserveband
houdt de banden in goede conditie.
Een 6 jaar oude autoband verliest zijn karakteristieke eigenschappen door veroudering.
Zo,n band laat het afweten op een moment dat het u niet schikt en bent u met uw voertuig een gevaar voor uzelf en anderen in het verkeer. (klapband)
Vaak worden reservebanden voor de aanhanger, caravan en auto als stiefkinderen behandeld.