Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een boordcomputer van een Saab 9.3 resetten zonder bij een garage langs te gaan?

Hoe kan ik een boordcomputer van een Saab 9.3 resetten zonder bij een garage langs te gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je de boordcomputer bedoeld die fouten in de motor opslaat (ECU) kun je hem alleen resetten dmv een "computer"

Deze pluggen ze ergens in, en dan kunnen ze foutcodes uitlezen.. na het uitlezen resetten ze hem, dus is ie weer leeg.
Dit is prijzig bij de garage, zeker omdat het 2 minuten werk is.

Er zijn van dit soort dingen te koop op internet, maar dan moet je wel weten wat je doet....

Ik weet niet of de 9-3 die jij hebt het type is dat op de Vectra is gebouwd.. mocht dat zo zijn is er een Tech-2 systeem te koop.. dan lees je hem uit met een laptop, en kun je hem ook resetten....

Zoals hierboven, de reset knop gebruiken, zal alleen werken voor de trip computer (gem verbruik, dag afstand e.d.) maar wist niet de foutcodes in de ECU....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer eens de accukabels los te maken en na een uur of 2 weer vast te maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt hem misschien ook resetten door het resetknopje {vaak op het uiteinde van de ruitenwisserhendel} een sec of 8 tot 15 in te drukken waardoor hij alles weer op 0 zet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding