Onze auto geeft aan dat er een ''inspuiting defect'' is (de auto start ook niet op) Wat wordt hiermee bedoelt?

Vanmorgen wou de auto maar niet opstarten. Hij gaf een melding: ''Inspuiting defect''. Wat wordt hier nou mee bedoeld? Onze auto gaf deze melding al sinds een paar dagen, maar hij startte wel gewoon, tot vandaag de dag.
Het is een Renault Mégane (2004) Brandstof: diesel
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
15.4K

Het beste antwoord

Als er al wat oudere of goedkopere (sorry) diesel in zit, dan is hij misschien niet genoeg beveiligd tegen de vorst. Als diesel vooral met deze vorst niet genoeg beveiligd is gaat hij vlokken, en zitten je verstuivers verstopt (injectors). Is te verhelpen door 10% benzine door de diesel te mengen (in deze tank), het mag ook petroleum zijn maar dan kun je weer een proces verbaal krijgen als je controle krijgt en de brandstof wordt gecontroleerd, (niet genoeg accijns betaald op petroleum) ja ja het zijn mierenneukers hoor. Daarna toch maar zolang het zo koud is, de wat duurdere diesel tanken..

Toegevoegd na 8 minuten:
Als het niet vriest kun je alle diesel tanken. Bij extreme vorst zijn de grotere maatschappijen toch iets attenter en doen ze genoeg (dieselantivries zeg maar) in.