Ik zoek een goedkope en zuinige 5 deurs auto voor me en kinderen. Budget rond €2000. Ik dacht over opel corsa of peugeot, welke is beter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
€2000? Ik denk dat u daar een hele lastige klus aan hebt :I Ik naam aan dat u €20.000 bedoeld?
Maakt het uit of de auto 2e hands is? Als u deze vragen heeft beantwoord kan ik er verder op in gaan oke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit moet mijn EERSTE auto zijn, iets voor een eerste jaar of zo. En natuurlijk van tweedehands, daarom wil ik niet meer dan 2000 - 2200 betalen. Tweede auto ga ik iets beter kopen, maar voor het begin zoek ik wel iets goedkoper, zuinig, maar wel groot genoeg voor me en kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ik naam aan dat u €20.000 bedoeld?"
Zeg... Niet iedereen verdient 2x modaal!
Als je een nieuwe auto koopt van rond de 20000 euro dan is die na 3 jaar al zo'n 7000 euro van zijn waarde kwijt. Alleen al van die afschrijving kan je een oudere auto kopen die prima is.

Antwoorden (10)

Persoonlijk vind ik dat een opel corsa beter is , iemand uit men familie rijd nog niet lang met de auto en haar eerste auto was een peugeot , daarna kocht ze een opel corsa en dat is stukken beter . En ze had de Opel Corsa gekocht voor 1750 euro dus met je budget is er zeker zo een auto te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop dat ik ook kan zoiets kopen.
Voor dat budget zou ik gaan voor een licht benzine - auto van rond de 1000 cc.. een kleine diesel (rond de 1800cc) zal altijd wat zuiniger rijden, maar het ligt er vooral aan hoeveel km's je gaat rijden. Want je betaalt meer belastingen op een oude diesel en de dieselprijzen liggen bijna gelijk met die van benzine tegenwoordig. Om te zeggen dat opel beter is dan peugeot is moeilijk, want het is altijd een beetje geluk hebben met een tweedehands wagen. Zeker voor die prijsklasse. Duitse merken zijn over het algemeen iets betrouwbaarder, maar ons ma heeft bvb tien jaar met een peugeot 207 gereden, zonder zware problemen. Over het algemeen heb ik de beste ervaring met een ford fiesta en japanse merken (toyota starlet, nissan micra, mazda 101, etc.) gehad. japanners zijn dan wel iets duurder qua wisselstukken...
Let ook op de km stand (best rond de 100000 ook kijken of distributieriem is vervangen) en de bestuurder (jong/ oud) plus onderhoudsboekje (indien beschikbaar). Om heel zeker te zijn bij je zoektocht zou ik iemand zoeken in je kennissen of misschien zelfs vriendenkring die zelf aan auto's werkt of er genoeg vanaf weet. Hij of zij kan dan eens mee gaan om alles te inspecteren plus proefritje en je het nodige advies geven.

Veel geluk.

Toegevoegd na 22 minuten:
sorry, maar had je vraag niet helemaal tegoei gelezen. De types van de meeste wagens die ik opnoemde zijn 3 deurs... Maar de merken blijven wel hetzelfde. grtz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit moet wel benzine zijn. Ik ga meestal in de stad rijden, school, werk, boodschappen.... en soms ergens verder naar een andere stad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach zo... dan zit je aan een gemiddeld verbruik van een zestal liter per 100km met een 1000 cc. Afhankelijk van hoe vlot je voetje drukt natuurlijk :)
Persoonlijk zou ik uitkijken naar een opel agila veel ruimte
makkelijke instap en zuinig,er zijn er genoeg te koop met minder als 100.000 km op de teller voor de prijs die je wilt besteden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteindelijk gaat het toch om een persoonlijke voorkeur.. Jij alleen kan bepalen wat de beste auto is voor jou gezin. Wij hebben in onze omgeving veel verhalen gehoord over het hebben van problemen met een opel. De peugots in onze familie doen het goed en hebben weinig mankementen. Dus als het aan ons zou liggen kochten wij een peugot.

Ga of op je gevoel en laat een beoordeling doen door de anwb als je twijfelt over de staat van het voertuig. Probeer je auto te kopen bij een winkel waar men is aangesloten bij bovag en nap. Rijd meerdere proefritten voordat je tot koop overgaat zodat je een goed beeld krijgt over wat de auto kan en hoe "fijn" hij rijd. Maak een noodstop om te testen. Neem een techisch onderlegde kennis of vriend mee als je twijfelt. 2000 euro blijt een hoop centjes zeker voor iemand met een kleine portomonee. Je kan en mag verwachten dat je een degelijke tweedehands auto kan kopen voor die prijs.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf rij ik een opel astra uit 96, gekocht voor 550 euro wel gelijk een grote reparatie gehad maar hij rijd als een zonnetje en.was totaal nog geen 1000 euro kwijt. Een corsa is een leuk klein pittig autotje, als je wat veiligheid wil ivb met de kids zou ik zelf voor een astra gaan deze zijn iets groter als de corsa en zit kwa wegen belasting en verzekering heel iets hoger in.de kosten, maar mijn mening is dat ik dat beetje extra wel wil betalen voor iets meer veiligheid. Ook is de astra er in 3 en.5 deurs wat wel makkelijk is met kinderen. Een opel astra is vaak bij een garage zeker voor jou budget te koop en voor dat geld kun je denk ik ook nog wel garantie bij kopen en een nieuwe apk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gaan voor een Citroën, betrouwbaar, goedkoop en mooi

www.citroën.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook logisch voor een Agila, aangezien ze er niet uit zien.
Daihatsu's zijn ook goed betrouwbaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de prijs die je noemt zal het een wat oudere wagen moeten wezen. In dat geval zou ik zeker geen Opel nemen, want daar krijg je geheid roest- en lakproblemen mee. Een Peugeot of een Citroën, bv, een Xsara, lijkt mij een verstandigere keus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een goede auto.

Weinig geld, betrouwbaar en best wel handig en comfort is ook goed.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/kia/rio/8113531

Voor 2000 euro, heb je een hoop goede auto's! Mijn tip ga voor een Japanner of Koreaan. Duitser kan maar kijk dan voor een golfje.

Maar als je wat pit wil hebben en 5 deurs is een Aziatische auto de betere keus voor u.

( Heb niets tegen duitsers of fransen hoor, rij zelf ook een duitser alleen dat is een diesel en geen benzine)

Als je niets geeft om zuinige auto's en het is voor korte afstanden, kijk dan naar een BMW 3 serie tussen 1993 en 1998.

uit het jaar 1991 en 1992 zal ik niet nemen, deze hebben vaak een verouderd motorblok ( M40) deze kunnen namenlijk gaan tikken en je moet om de 50 000 de distriebutieriem vervangen.

Gemiddeld verbruik van een 316 of 318i ligt tussen de 1 op 10 en 1 op 14. ( afhankelijk waar je rijd en hoe hard)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een 318 van voor '91 gehad. Zo'n 260.000km. op de teller als ik mij goed herinner. Toen ik 'm weg deed was de motor nog in uitstekende staat.
Peugeot is mooier, en je wilt er een paar jaar in rijden - dus dan zou ik voor de Peugeot gaan.

Als je niet om uiterlijk geeft, en zuinigheid voorop stelt, kan je ook een AX nemen:
http://www.autotrader.nl/auto/zoekresultaten/citroen-ax/bouwjaar-van-1992/kilometerstand-van-5000-tot-160000/aantal-deuren--5/sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs-aflopend/
Onder de 1000 euro, dus die overige 1000 euro kan je in je zak houden voor eventuele reparaties (zelfs een koppakking wisselen kan makkelijk voor dat geld).
Als je in je eentje in die AX rijdt met 80km/h, neemt ie zo'n 1 op 20. Met kinderen en bagage en een wat vlot rijgedrag, is 't nog steeds vrij moeilijk om meer benzine dan 1 op 15 te nemen.