Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is autorijden in Engeland voor linkshandigen makkelijker/logischer dan voor rechtshandigen?

Je rijdt daar aan de linkerkant van de weg en de versnelling kun je bedienen met je 'beste' hand.

ofwel..

Hebben de rechtshandige bestuurders in Nederland het makkelijker of is het gewoon een kwestie van hoe je het geleerd hebt ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat een leuke vraag! En in tegenstelling tot mijn voorgangers, moet ik wel antwoorden dat linkshandigen in Engeland een voordeel hebben ten opzichte van rechtshandigen, aangezien ze in Engeland 10% meer kans hebben om in één keer hun rijbewijs te halen. Zie bron. Blijkbaar voelen linkshandigen zich beter thuis aan de linkerkant van de weg.

Ook meteen een antwoord op de vraag waarom we in het overgrote deel van de wereld rechts rijden.

Gekke Engelsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is gewoon een kwestie hoe je het geleerd hebt. Ik moet er niet aan denken in een auto te rijden waar alles aan de andere kant zit.
Als linkshandige voetganger oversteken is voor mij even killing als voor een rechtshandige. Ik kijk structureel de verkeerde kant op. Laat staan dat ik dit in een auto moet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat 9 van de 10 Britten een probleem hebben met schakelen. Ik heb zelf alleen ervaring met motorfietsen waarbij je bij het ene merk met je linker voet schakelt en met het andere met de rechter en remmen dus andersom. Bij de ene is de 1e versnelling omhoog en bij de andere omlaag. Moet je even aan wennen, maar dat heb je snel door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is echt een kwestie van hoe je het geleerd hebt..
Ik ben links en doe alles links.
Behalve schakelen voeld heel natuurlijk met rechts.
In Engeland heb ik evenveel moeite als een rechtshandige persoon..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is hoe je het geleerd hebt. Wij zijn deze zomer in Ierland geweest. Je bent vrij snel gewend aan het links rijden, maar wat het meest lastige is, is het schakelen. Ook een linkshandige is dat niet gewend. Mocht je er tegenop zien is het advies om een automaat te huren, dan heb je dat probleem niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding