Wie heeft dat ook met cruise control?

Als hij aanstaat en ik geef extra gas met de bedieningsknop ipv het gas pedaal, lijkt hij sneller te acceleren dan als ik extra gas met het pedaal geef.
Vooral als ik in z'n 5 rij rond de 100 km/u.
Het is een Skoda Fabia 1.4 uit 2006

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Heb ik ook (Fiat 1.8). Dit heeft volgens mij te maken met het motormanagement dat de meest ideale motorversnelling kiest, in combinatie met het grootste / beste koppel (kracht).
Dat zal je met de voet minder goed lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het heeft met de instelling van de cc te maken. Ik heb een cc later in laten bouwen bij n Toyota Yaris. Was door de dealer goed afgesteld. In het boekje bij de cc-unit stond dat de mate van reageren afgesteld moet/kan worden. Dit lijkt me bij jou het geval te zijn.
Terug naar de dealer?

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blijkbaar probeert de cruisecontrol de nieuwe snelheid zo snel mogelijk te halen, en 'trapt het gas flink in'
Wat gebeurt er als je zelf het gas op de plank duwt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan reageert hij normaal. Met de cc is het net of er iets meer pit in zit.