Kan ik een zware aanhanger (1300kg) gebruiken als een <750kg aanhanger?

Ik heb een onderstel van een tandemasser op het oog. Op dit onderstel zit een plaatje dat de max mass 1300kg is. Alleen zit er geen kenteken meer bij de aanhanger/onderstel.
Kan ik deze aanhanger nu gewoon zo gebruiken als een aanhanger van <750kg (ik heb toch geeen BE rijbewijs).
Of moet ik eerst de aanhanger weer op kenteken laten zetten en deze vervolgens terug laten keuren naar 750kg?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
3K
crispy
3 jaar geleden
Een tandemasser vertoont wel erg veel uiterlijke kenmerken van een zware aanhanger (die dus een kenteken moet hebben) waardoor je bijna direct wordt aangehouden als je daarmee met het kenteken van je personenauto rijdt.
Mag niet, en ik zou het zeker niet doen. Kan je beter op kenteken zetten, dan verkopen en een kleine aanhanger kopen.

Antwoorden (1)

Een tandem-asser kan in de klasse <750 kg. vallen. Er blijft dan niet veel laadvermogen over, maar voor transport van piepschuim zou hij nog goed inzetbaar zijn.
Wel veel kans dat je vaak aangehouden wordt.
jc54