Wat is een ECU upgrade?

een of andere computertje in je auto. (ElectronicControlUnit)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

ECU = Engine Control Unit, een elektronische component van het moderne motormanagement, tweaken prestaties volgens een reeks van variabelen die kunnen stimuleren macht, bijvoorbeeld, onder andere dingen. In feite een kleine computer met nauwkeurige instructies over hoe een motor moet draaien, en die kan verschillende sets van instructies, als je ging van Windows XP naar Windows Vista, of Mac Tiger Mac Leopard, bijvoorbeeld, om een computer op kantoor te gebruiken analogie, en vervolgens allerlei veranderingen op het scherm verschijnen en achter.

Dus een upgrade naar een ECU zal de vitale statistieken van een motor van invloed zijn op verschillende manieren, afhankelijk van de bedoeling van de "upgrade". Ik vermoed wordt vaak gebruikt om het motorvermogen dan wat de fabrikant bestemd is te verhogen, tegen de prijs van het hoger gasverbruik, snellere slijtage van de motor, en in het algemeen een hoger risico voor de bestuurder van potentiële verlies van controle (die beruchte "enkele ongevallen met voertuigen") als gevolg van naar de rest van de auto niet ontworpen voor de echte wereld de gevolgen van dat extra vermogen, dat wil zeggen, een hogere snelheid vs onnauwkeurig stuurinrichting, wielophanging te zacht, remmen niet voldoende is, banden niet 'sticky' genoeg, etc.) Zeer aantrekkelijk echter wanneer je denkt dat door simpelweg te downloaden wat software in de computer van uw auto wordt sterker. Amazing wanneer kom je er over nadenk.

dit is dus een ecu upgrade