Kan je met een parkeerticket overal in amsterdam staan?

Ik sta geparkeerd bij een betaalde zone. Had net ergens anders de auto geparkeerd en daar een parkeerticket gehaald. Kan ik deze op een andere plek in a'dam (beide in oud-zuid) gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Het beste antwoord

Als je binnen hetzelfde stadsdeel blijft, kun je met hetzelfde kaartje parkeren.
Plaatje bij antwoord
escape
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door een rechter in NL is uitgemaakt dat na het verplaatsen van de auto binnen de geldigheidsduur van het kaartje, de niet verbruikte tijd doortelt. Bron heb ik niet.
Het is mogelijk wel afhankelijk hoe e.e.a. is geregeld in de betreffende gemeentelijke parkeerverordening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je heb betaald om te parkeren en als je tijd nog niet op is, kun je rustig op een andere plek "verder parkeren".
Ook als dat een heel ander stadsdeel is. Het gaat er alleen maar om de je betaalt voor het parkeren.

Maar Amsterdam heeft voor verschillende wijken soms verschillende tarieven. En dan begrijp je natuurlijk wel, dat als je in een bepaald gebied hebt geparkeerd voor 3 Euro per uur, je daarna niet nog een tijdje in een gebied kunt gaan staan waar het 4 of 5 Euro per uur kost.

Een gebied waar het goedkoper is, kan natuurlijk wel, want dan wordt er extra aan je verdiend.