Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je met een parkeerticket overal in amsterdam staan?

Ik sta geparkeerd bij een betaalde zone. Had net ergens anders de auto geparkeerd en daar een parkeerticket gehaald. Kan ik deze op een andere plek in a'dam (beide in oud-zuid) gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je binnen hetzelfde stadsdeel blijft, kun je met hetzelfde kaartje parkeren.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
escape
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door een rechter in NL is uitgemaakt dat na het verplaatsen van de auto binnen de geldigheidsduur van het kaartje, de niet verbruikte tijd doortelt. Bron heb ik niet.
Het is mogelijk wel afhankelijk hoe e.e.a. is geregeld in de betreffende gemeentelijke parkeerverordening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je heb betaald om te parkeren en als je tijd nog niet op is, kun je rustig op een andere plek "verder parkeren".
Ook als dat een heel ander stadsdeel is. Het gaat er alleen maar om de je betaalt voor het parkeren.

Maar Amsterdam heeft voor verschillende wijken soms verschillende tarieven. En dan begrijp je natuurlijk wel, dat als je in een bepaald gebied hebt geparkeerd voor 3 Euro per uur, je daarna niet nog een tijdje in een gebied kunt gaan staan waar het 4 of 5 Euro per uur kost.

Een gebied waar het goedkoper is, kan natuurlijk wel, want dan wordt er extra aan je verdiend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding