Waarom staan de meeste verkeersborden in Nederland op een paal van 3 meter ?

Op ooghoogte zouden ze toch beter opvallen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als ze op ooghoogte staan zijn ze pas van heel dichtbij te lezen en als je met 120 km/h langs rijdt is deze tijd te kort. Vandaar dat met een hoogbord mensen de tekst beter en eerder kunnen lezen en daardoor beter voorbereid hun weg kunnen vervolgen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

zo zijn ze moeilijker te slopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja maar als er een dronken idioot tegen gaat is de klap ook harder..

En wat dacht je van vrachtwagens?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zodat het minder opvalt voor kleine mensen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het op ooghoogte zou zijn en er zou iemand voor staan dat zou je het bord niet meer kunnen zien.