Wat moet je doen als er 2 auto"s zo dicht op je staan geparkeerd?

Ik heb mn auto geparkeerd en nu zie ik dat er voor mij en achter mij 2 auto's heel dicht op me zijn geparkeerd. vooral de achterste, wat moet ik nou doen, stel ik kom er gewoon niet uit? ik heb echt nog nooit zoiets gezien, hij zit bijna in me achterbak

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik woon in amsterdam en hij staat achter m'n huis geparkeerd, dus nee heb geeeeen idee van wie de auto is. bedankt voor de tips, ik hoop dat als ik aan kom lopen degene van de auto ook aankomt lopen, en idd even een briefje achter laten en gewoon "perongeluk"zn bumper raken haha! nou ik ga het zo proberen nogmaals dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
27.8K

Antwoorden (14)

Weet je toevallig van wie 1 van de auto's is? Of misschien je buren die het weten? Dan kun je daar aanbellen en netjes vragen of ze even hun auto een stukje naar achter (of als het de andere auto is naar voren) kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waardeloos, zoiets. Zit je echt klem. En met zo weinig ruimte kun je ook niks. Hopen dat een van de andere auto'eerder weg moet dan jij. Want je kunt er niet uit. En je weet ook niet van wie die andere is. Ik zou wel een briefje onder de ruitenwisser doen met de vraag: ik zit ingebouwd. Voortaan ieder wat meer tussenruimte.

Het kan goed zijn dat die ander zo dicht op je staat omdàt hij er maar eventjes moet zijn. Gokje genomen en zo weer weg. Ik help het je hopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht de auto van iemand uit de buurt zijn kun je daar natuurlijk contact mee opnemen en vragen om de auto te verplaatsen. Als je geen idee hebt van wie de auto is, zou je kunnen wachten en de persoon aanspreken of een briefje onder de ruitenwisser doen met als doel dat degene de volgende keer beter oplet?

Toegevoegd na 1 minuut:
Bestevaer was mij voor met het briefje..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't lukt bijna altijd al heb je een speling van 10cm aan beide kanten om met veel keer heen en weer en zeer korte bewegingen er uit te komen, dus achteruit heel langzaam en gelijk draaien, dan vooruit en weer tegengesteld draaien, en zo on en on, uiteindelijk kom je eruit...ook een bumper zit er niet voor niks op, als degeen zo dom is geweest om geen rekening met je te houden, kan je lichtjes tot zn bumper rijden tot zijn auto, zo heb je weer 5 cm speling....lukt het allemaal niet traceer dan van wie de auto is, dmv buren, omwonenden, of zn nummerplaat.

succes, 't is irritant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Italiaans uitparkeren" +
Super irritant, maar ik woon ook in Amsterdam en in het begin onderschatte ik de parkeersituatie wel eens. Ik heb het zelfs gehad dat mijn bumper op de andermans bumpers zat terwijl de mini achter mij me slechts een aantal centimeters had gegeven....

Toch ben ik er gewoon uit gekomen, al moet je niet bang zijn om met je auto heeeeel voorzichtig de andere auto's kan raken..!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat je moet doen is heel voorzichtig uitparkeren.
hiervoor moet je heel veel keer kleine stukjes vooruit en achteruit, en heel hard sturen!
op youtube zijn hier voorbeeldfilmpjes van, bijvoorbeeld
http://www.youtube.com/watch?v=cEQaCQerJ90
of
http://www.youtube.com/watch?v=UY6jwS9vYsI

zelfs bij een hele krappe plek kom je er dan uit.
kijk wel heel goed in je spiegels dat je geen schade maakt, stap ondertussen uit om goed te kijken, of vraag iemand om aan te geven hoeveel cm. je nog over hebt.

bij een hele krappe plek kan het wel nodig zijn om 10 keer voor en achteruit te gaan, maar uiteindelijk ben je er wel uit.

en doe dus voorzichtig en neem vooral je tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat een van de twee auto's toevallig in zijn vrij? (en niet op de handrem). Dan zou ik de auto's een zetje geven.
Sterkte trouwens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja lichtjes duwen voor meer speling haha, zou ook kunnen.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
precies, daarvoor zijn bumpers uitgevonden
Heb ik ook weleens gehad. Een open veld was omgedoopt tot parkeerplaats. Ik kwam aan, zette netjes mijn auto in t rijtje. Kom 4 uur later terug, aan alle kanten ingebouwd!
Ik was nummer 2.......
Heel simpel; politie gebeld, die heeft adh van het kenteken de eigenaar gevonden en deze opgebeld. Binnen 5 minuten kon ik wegrijden :-)
Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie bellen, degene die jou vastgezet hebben krijgen een boete, heb ik zelf een keer meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook een keer meegemaakt op een zondagmiddag. Voordat ik ben gaan proberen weg te rijden, heb ik een paar foto's gemaakt van de situatie. Ik was daarmee nog niet begonnen, of er kwam al iemand uit een van de woningen naar buiten gestormd met de vraag waarom ik zijn auto fotografeerde. Ik heb alleen maar gezegd dat ik heel graag mijn auto onbeschadigd wilde wegrijden. De man zei niets meer, maar zette wel zijn auto een meter naar achter. (er was plaats zat).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon de politie bellen. Heb ik al een paar keer moeten doen omdat ik beroepshalve met splinternieuwe auto's reed. Bumperschade kon ik mij niet veroorloven.
Maar als je in Amsterdam woont kun je misschien doen zoals in het verre zuiden (Palermo b.v.). Die gasten monteren gewoon een stalen bumper of buis . En die kan wel wat hebben...
Eric
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mat een auto zonder servo stuur niet te doen dus een beetje duwen naar deze die je klem heeft gezet zou ik denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tegen de autos aarijden en een briefje erop hangen : tjaa dan hadden jullie maar niet zo dicht moeten parkeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krik (met wieltjes) eronder aan de achterkant en zo verplaatsen.

Deed m'n vader vroeger wel eens als onze uitrit weer eens was geblokkeerd door een asociale winkelbezoeker. (En dan achter het hek, met slot erop.)