Ik wil een nieuwe auto kopen. Die zijn sowieso duurder dan occasions. Maar wat maakt de auto verder nog duurder? Wat is bijvoorbeeld bpm?

Toegevoegd na 20 minuten:
Met andere woorden: Als ik de prijs op de officiële website van een automerk zie, welke extra kosten kan ik dan nog verwachten? (Ik ben op weg om m'n rijbewijs in een automaat te halen)
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

BPM staat voor Belasting van personenauto's en motorrijwielen. Dat maakt niet het verschil. De waarde vermindering van een accassion zit in dat hij niet meer nieuw is en afhankelijk van de leeftijd en de gereden kilometers steeds minder waard wordt. Dat zal ook gebeuren als jij je nieuwe auto hebt gekocht en hem weer wil verkopen. De BPM behoort gewoon tot de aanschafprijs van een auto en wordt dus gewoon meegerekend. Die is ooit betaald en zit dus ook in de prijs van een occasion al merk je dat niet meer omdat hij bij de nieuw aanschaf is betaald.

Toegevoegd na 38 minuten:
De tankbanzine en de overige afleveringskosten komen nog boven op de prijs. Kan ook zijn dat je nog extra's wil op je auto lak enz kosten dan ook meer
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
De vanaf prijs is de basis uitvoering. Als je meer in je auto wil bijv airco andere kleur enz betaal je meer. De aflever kosten komen er altijd bij daarbij in zit de volle tank banzine.
Je kunt op de site van het merk zelf je auto 'configureren'. Dus de uitvoering en opties kiezen die je wilt. De vanafprijs waarmee geadverteerd wordt, is echt een kale auto, met de kleinste motor, handgeschakeld, en standaardlak. Wil je een luxepakket of meer veiligheidsopties, een grotere motor, automaat en/of metalliclak, kom je al snel hoger uit.

Daarnaast inderdaad afleverkosten, maar vaak valt daar wel over te onderhandelen met de dealer.

Ik zou op de site van Kia zelf kijken. Hieronder alvast de meest recente prijslijst van de site:

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor een automaat kom je dus al snel op minstens 12000 euro voor hij voor je deur staat, en die is niet wegenbelastingvrij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem particulier koopt, hoef je buiten de verzekering en wegenbelasting geen vaste kosten te betalen. De variabele kosten als brandstof en onderhoud natuurlijk wel. En afschrijving tellen veel mensen ook mee als kostenpost, maar dat laat ik zelf achterwege en ik zie de aankoop van de auto gewoon als 1 investering voor vele jaren.