Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik sta op laden en lossen. rij achteruit tegen een auto die daar niet in mag en door de bussluis wilde. Ben ik fout ( ik was aan het lossen ) ?

De straat is alleen bestemd voor Bussen en ander vervoer dat bevoegd is om door de bussluis te rijden en voor laden en lossen. De vrouw waar ik tegenaan reed wilde door de bussluis, wat niet kan want daar komt een paal uit de grond en kan en mag geen gewone auto door.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
549

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

U bent fout met het doen van bijzondere verrichtingen.
(achteruit rijden)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ zo is dat.
U bent in deze situatie fout. Verzekeringstechnisch gezien. De vrouw kan alleen een bekeuring krijgen voor het rijden daar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het laden en lossen gebeurt doorgaans bij stilstand, dus dat was kennelijk al klaar.
Je was dus aan het achteruitrijden, waarbij het van geen belang is of de andere partij nou wel of niet mocht rijden.
Jij bent dus fout in dit geval. (helaas)

Toegevoegd na 39 minuten:
alleen als de andere partij ook achteruit reed heb je een grond voor discussie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Feitelijk is het simpel. Jij reedt haar aan, of zij reedt jou aan! Als dàt duidelijk is, weet je wie er 'fout' is....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Hoge Raad heeft eerder geoordeeld dat een bussluis valt onder het begrip "opgebroken weg".
Met andere woorden: die personenwagen reed helemaal niet op een weg maar op een niet-weg dus náást de rijbaan en in dat geval is geen enkele aansprakelijkheid van toepassing, alsook zijn nòch u, nòch die personenauto verzekerd: dit valt onder het begrip: particulier terrein.
Ook zal in dit geval de verkeerspolitie weigeren een rapport op te maken: dat moet de normale surveilancedienst doen omdat die betredingsbevoegdheid hebben van particuliere terreinen.
Wel komt het voor dat sommige (overheids-) bedrijven hun gigantisch grote "Eigen terrein" aan het begin hebben gemerkt met een bord: "Op dit terrein zijn de regels van het WVR van toepassing" - maar lang niet altijd accepteren autoverzekeringsmaatschappijen dergelijke clausules want er moet dan een peperdure bedrijfsverzekering zijn afgesloten alsook een bordeninspectie zijn geweest.
Het beste lijkt me een paar foto's te maken, alsook te onderzoeken hoe het technisch mogelijk was dat een auto zich achter een bussluis kon ophouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of de auto daar mag zijn doet niet ter zake.
Jij mag nooit tegen een andere auto aanrijden, ook niet achteruit!
Op het moment dat je aan het rijden bent, ben je niet aan het lossen (hoop ik).

(Dat zou een mooie grap zijn: als iemand verkeerd geparkeerd staat mag je die gewoon van zijn plaats duwen met je 30tonner...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding