hoeveel kilometer kan een auto draaien voor hij sterft

ik weet dat een 6 cilinder audi a6 met 170pk uit 2002 ruim 3 ton mee gaat maar hoelang gaat een audi a4 met 200pk uit 2005 mee?
-benzine motoren-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5.8K

Antwoorden (3)

Het is afhankelijk van het gebruik van de auto. De 4-cylinder Audi zal, gelet op bouwjaar en vermogen een 1.8 turboblok hebben. Kwestie van netjes warm rijden voordat je het blok echt gaat belasten.. regelmatig olie verversen (en goede olie gebruiken). Misschien wel het allerbelangrijkste: als je een stuk flink gegast hebt, laat je auto even een minuutje stationair nadraaien om je turbo uit te laten draaien. Bij uitgeschakeld contact krijgt je turbo namelijk geen smering (olie) en het schoepenrad staat niet meteen stil (moet van enkele tienduizenden rpm tot stilstand komen).

Een goed behandeld turboblok moet ook wel 3 ton meekunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.0l tfsi blok
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry gewone 2.0l blok, tfsi heeft 211 pk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook de 200pk 2-liter is een turboblok, daar geldt in principe hetzelfde voor. De 200pk variant van dat blok ligt ook in de golf 5 gti. Duurzame motor, mits met beleid bereden.
Ik ben ver op pensioen dus ik spreek over het verleden. Goed onderhouden en zeer goede olie is wel het belangrijkste en natuurlijk ook de rijstijl. VW stond wel aan de kop maar die had ik ook het meeste in onderhoud. Daarna was het Peugeot waar ik ook veel klanten van had. Ik denk dat alle merken wel uitschieters hebben. De diesels gingen naar de 500.000 km en meestal kochten de klanten dan een nieuwe. Meer dan dit heb ik zelf nooit mee gemaakt maar heden denk ik dat motoren zelfs meer km aankunnen. Auto's met benzinne motor waren er ook wel, maar die heb ik maar van max 250.000 km. De meesten kochten een andere wagen zodra ze er geld voor konden missen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hangt echt volledig af van gebruik en onderhoud

Zo heb ik een keer een Opel Omega met 924.000Km op de teller gezien, deze man reed altijd 's nachts Menselijke Organen van het een naar het andere ziekenhuis.

Daardoor weet ik zeker dat deze kilometerstand klopt, hij deed altijd netjes onderhoud, altijd goede Olie (Shell-Helix) in de motor, reed hem eerst altijd netjes warm, en reed ook veel op de Snelweg met een gangetje van rond de 90 a 100 (hierdoor werd de motor altijd relax gebruikt)

'Nieren' van Groningen naar Amsterdam, 'Longen' van Leiden naar Maastricht, Een hart & nieren, van Den Bosch naar Rotterdam, enz . . . enz . . .