Heb een Ford KA. Wat kan een schurend geluid bij het sturen betekenen?

Af en toe hoor ik een vreemd geluid als ik aan het stuurwiel draai. Lijkt alsof het ergens tegenaan schuurt. Echter dit geluid is sporadisch. Iets om zorgen over te maken? Garage kon niets vinden..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
7.5K

Antwoorden (7)

Lijkt op te weinig vloeistof in de stuurbekrachtiging.
Even laten nakijken of het stuurhuis niet lekt, te zien aan de hoesen L+R, die zijn dan nat van de olie en opgezet.
Dit komt namelijk nog wel eens voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!! Ga ik zeker even laten nakijken.
Het kan het begin zijn van een versleten wiellager.

Meestal hoor je dan het geluid als je naar links of rechts stuurt.

M.v.g. Sepke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, stuurhuis, dat is een kwaal van de KA,s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk de stuurbekrachtegingspomp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hoger vermeld : het stuurhuis is een courant probleem bij de Ford Ka en Fiesta. Nieuw nogal duur maar normaal kan je het in revisie vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk is de sleepring die onder het stuur zit droog, dit is op te lossen door de sleepring en contacten te smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ANWB heeft gelijk. Dat is een veel voorkomend probleem bij deze auto's. Stuur eraf halen en de sleepring goed invetten en de contacten iets opvijlen