als je in bezit het bent van een rijbewijs voor automaat en je wilt schakel gaan doen moet je dan ook opnieuw theorie doen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

nee dat hoeft niet

Nee dat hoeft niet,alleen praktijkexamen is nodig. ( zou ook lullig zijn,immers de verkeersregels hetzelfde zijn voor het zelfde voertuig alleen dan handgeschakeld) Toegevoegd na 8 minuten: Wat moet ik doen als ik van automaat B naar schakel B wil overstappen? Wanneer u alsnog een rijbewijs B zonder het stempel 'automaat' wilt hebben, moet u opnieuw examen afleggen met een motorvoertuig zonder automatische gangwissel. Voor het begin van het examen moet u één van de onderstaande documenten aan de examinator kunnen tonen: - rijbewijs B 'automaat' of de Verklaring van rijvaardigheid B met stempel 'automaat'; of: - theoriecertificaat van de categorie B, niet langer dan een jaar voor de dag van het examen afgegeven ( ik ben zelf even niet helder,maar vraag me af met die laatste zin als ze nou bedoelen...dat je theoriecertificaat niet ouder dan een jaar mag zijn... )

Bronnen:
CBR

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100