Rij maar een paar kilometer per dag. Begin dit jaar een nieuwe accu laten plaatsen. Hoe komt het dat ik nu al weer startproblemen heb?

Toegevoegd na 5 minuten:
en wie heeft er tips??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dit hoeft per definitie niet aan je accu te liggen. Als de startmotor de motor gewoon en zonder haperen ronddraait dan is er niets met je accu aan de hand en moet je het probleem elders b.v. ontsteking of brandstoftoevoer zoeken. Doet hij dit haperend Dit kan je goed testen door met de verlichting aan te starten (als de verlichting dooft of bijna wegvalt) dan is je accu ontladen.
Ook vermeld je dat je weinig rijdt dus kan het door het veelvuldig starten komen dat je accu ontladen is omdat hij geen tijd genoeg krijgt om op te laden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Lees net de antwoorden maar wat Jelle zegt: De dynamo kan ook een oorzaak zijn. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De plotselinge kou kan je accu van slag maken...

Toegevoegd na 32 seconden:
van slag BRENGEN natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je te weinig rijdt. Als je start, dan verbruik je de energie uit je accu. Die wordt normaalgesproken weer opgeladen gedurende het rijden, maar als je heel erg kort rijdt dan is de accu nog niet opgeladen voordat je de motor afzet.
Als dit dagelijks gebeurt, dan kan het zomaar zijn dat je na verloop van tijd met een lege accu zit. Die accu heeft overigens ook te lijden van de kou, daardoor neemt de spanning wat af. Maar als je eenmaal gestart hebt, en je rijdt een flink aantal kilometers dan laadt je accu weer lekker bij en is er geen enkel probleem meer.
itsme
14 jaar geleden
Een accu loopt langzaam leeg als die niet gebruikt wordt. Een accu functioneert beter als hij regelmatig gebruikt wordt. En de plotselinge kou zorgt natuurlijk ook voor extra problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet altijd een accu die problemen heeft. Zeker met een nieuwe accu mag je eigenlijk geen problemen hebben met koude start.

Het kan een probleem met de dynamo zijn (Accu wordt niet goed geladen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de auto binnen zet zal die makkelijker starten. En dan moet je iets meer rijden, dan zal de accu weer gewoon opgeladen zijn na de rit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Korte ritje is slecht voor het milieu en ook slecht voor je accu. Als het niet anders kan moet je er op rekenen dat je auto niet alleen benzine verbruikt maar ook accu's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eerst of de accu klemmen goed vastzitten en goed schoon zijn anders eerst even met een schuurpapiertje de polen goed schuren en de klemmen en de plus en min polen .kijk of de min goed aarde maakt .
Kijk of de V snaar goed op spanning staat moet ongeveer
2 cm speling hebben.
Werkt dit nog niet dan even naar een kleine garage gaan en even laten door meten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan de dynamo zijn