Mijn golf 6 klinkt als een diesel bij een koude start dit duurt ongeveer 5 minuten en dan klinkt hij weer normaal??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En het is geen diesel?

Het beste antwoord

Ha, die Gast119145;

Het lijkt erop dat het om de hydraulische stoters gaat. Als de olie wat ouder wordt en vervuild raakt kan het langer duren voor deze zich met het smeermiddel kunnen vullen. Zodra de boel enigszins op temperatuur is en de olie ook tot de stoters is doorgedrongen verdwijnt dan ook het geluid. Op zich geen vreemd verschijnsel, maar misschien is het slim de olie te verversen en dan gelijk de motor te laten flushen met een goed reinigingsmiddel zoals Forte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is je olie niet te dun. dat kan een oorzaak zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
of te weinig olie

Toegevoegd na 3 minuten:
of te weinig olie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Watvoor ligt er in je auto? Als het gaat om een 1.2 of 1.4 tsi dan moet je naar je dealer! Het gaat om de distributie ketting in de motor. Die rekt uit en gaat dan klapperen bij koude start. 5 minuten is overdreven. Hooguit een seconde of 4/5. Het gaat om een officiële terugroepactie van de volkswagen groep die ook geld voor audi seat en skoda.. Veel succes